köttbulle!

Alltså vem vare? Vem vare som smitta?

Nu är klockan midnatt och inte mår jag bättre heller. Min hals är supersvullen, har fått fler bulor längst bak och nu även massa små röda prickar/blåsor. Det är en pina att ens suga in luft. Var nära ett tag att be mamma ringa läkaren akut men valde att bita ihop i alla fall.
Mellan febertopparna kunde jag i alla fall ta en dusch, super varmt och jäklar så skönt det var. Kunde andas normalt under den tiden i alla fall.

Provade att knapra i mig en citodon för att se lindringen på den, men näe. Halvsov på den tabletten någon timma innan jag inte märkte av den längre. Kalasdåligt!

Nu emot kvällen har jag även börjat fått hosta, sköterskan igår sa att det är vanligt att få när halsen sväller igen. Det är ju inte skönt på en skala alls och en kniv i magen skulle vara lindrigare!

Röst har jag inte haft någon på hela dagen. De få gånger jag varit tvungen att prata så har jag viskat - får inte ut mer. Så jobbigt. Dom flesta vet ju att när jag kommer igång så är det svårt att få stopp på orden.
Imorgon så ringer mamma vc igen och denna gång kräver vi att jag får träffa en läkare!

Nu ska jag kila ut för lite piller och sedan blir det sängen. Sova inatt kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback