reach my other life

Det här med ett bo i en liten stad och att alla ska vara så jävla nyfikna är helt sjukt! Jag och pappa talade om det idag när han hämtade mig ifrån arbetsförmedlingen.
Igår var det en person som gick bort. I och med att min pappa har haft ganska bra kontakt med personen i fråga så fick vi höra nyheten tidigt under dagen. Då var det ett fåtal som redan skrivit ett litet hjärta på somligas Facebookssidor och jag, töntig som jag är, gjorde likadant. Det är litet men betydelsefullt (åtminstone så lättar det mitt ego). Tog inte många minutrar innan jag fick sms om vad som hänt osv.
Under precis hela dagen fick jag sms efter sms där samma fråga ställdes. What's the point?
På kvällen när jag kikade in så tror jag hela Arboga kladdat på hela familjens sidor. Det tog ungefär tre, fyra timmar så visste hela staden. Jävla nyfikna skvallerkärringar!

Annars så har jag funderat på en annan sak som slog mig idag.
Ända sedan jag avslöjade en liten del av mina framtidsplaner för pappa. Att jag ska ner till Göteborg och plugga så har det nog rotat sig i hans huvud att jag faktiskt inte kommer bo hemma tills jag är femtiotvå och har sju katter.
Nej, han är bra knasig. Så här om dagen när vi satt och åt så kläckte han ur sig att han och min kusin Stefan ska starta något eget. Jodå minsann. Dom hade planer på att köpa en mack, affär eller liknande. Yes. Något ännu värre var att han, i något längre tonläge, tyckte att där kunde ju jag och Koi (stefans fru) arbeta. Snacka om att jag satte maten i halsen. Han påpekade att det kunde ju vara trevligt ett tag. Ehm.. ja!

Så idag när vi åkte hem ifrån Subway så hamnade vi bakom en gammal cab av något slag. Yes, en cab skulle han köpa. Joru, en gammal Saab -02 eller runt det skulle det vara. Behövde inte vara en metallcab utan han skulle ju bara glida runt på sommaren med denna. Skulle ju kännas skönt - sade han med ett leende.

Antingen kommer han sakna ihjäl sig efter mig och försöker hitta på knasigt, eller så tycker han det ska bli skönt att jag flyttar så han har tid att göra knasiga saker. Eller så har han helt enkelt blivit jävligt gammal och försöker skaffa penisförlängare. Hehe, fundera på det ni. Jag har inte kunnat sätta fingret på den mannens tankar ännu - går nog inte!

Han är föresten och super ikväll. Tre gubbar ska sitta i en källare och tjöta. Det västa är att dom ska sjunga SINGSTAR! Hör ni hur det låter. Gubbar, alla +50, ska dricka sprit och sjunga. Stackars grannar! Ja jisses. Och folk tycker jag är knasig i huvudet. Undra vem jag brås på.

PUSS!

Kommentarer
fredrika säger:

Antagligen för att man blir chockad? Ganska normalt att undra vad som händer när en människa dör, speciellt när den inte är gammal o grå.

2011-07-21 | 17:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback