you're infected

Skitkväll!
Jag satt i godan ro och skulle byta bloggdesign när jag får en pop-up som tydligt talar om, med röd text och miljontals utropstecken, att jag minsann var infekterad. När pop-up'en hade scannat klart min dator så visade den för mig att jag hade vänliga Trojaner, lösenordstjyvar och diverse elaka JamesBond typer.. Hur trovärdigt det var låter jag förbli osagt med tanke på den ytterst oseriösa pop-upen. Hur som, bara genom att jag klickade kryss och sedan okej för att låta datorn förbli oskyddad så försvann.. ptja, det mesta! Speciellt mitt virusskydd försvann, möjligheten till att få upp kontrollpanelen samt åter sätta på brandväggen.
Det jävla programmet har alltså gått in och infekterad filer som tillhör allt som har med datorns säkerhet att göra - kul!

Pappa fick allt höra på min vrede men han var minsann upptagen med fotboll. Vemfan tycker en VMfinal i DAMfotboll är så jäkla roligt? Han kör säkert bara det som en undanflykt så han kan få känna makten över fjärrkontrollen. Jag kan väl spela med och låta han få känna makt då. Så fort denna match är över så är det min åsikt som gäller igen - oavsett vad han tycker!
Varför skrika när det är sport på teve föresten? Han sitter här bredvid och vrålar. Varför? Åt vem? Vad gör det för skillnad om sjutusen gubbsjuka gubbar sitter och skriker åt en jäkla skärm? Jag blir bara irriterad.


Jag är ganska irriterad ikväll. Konstigt. Jag tog ut min ilska på FB. Hoppades att spindlar skulle krypa in i virusskaparnas öron, äta upp dom inifrån - lidande. Att deras hemorrojder (har dom inga så önskar jag dom det!) ska spricka samt att dom blir pålade i hål nummer två. Milt uttryckt av mig sådär.
Nej, nu ska jag nog starta upp datorn, invänta pop-upen och skriva in mitt kontonummer så att den ska rensa bort allt virus. Rena dundermedicinen ju! Awesome!


Jag ändrar om i bloggen föresten, men i och med att datorn begravde sig så får det se ut såhär så länge. Inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback