jag är dödssjuk - lovar!

Snart, riiiiktigt snart tänker jag ta kniven i kökslådan, försiktigt pilla ner den i halsen och kallhjärtat hugga sönder mina halsmandlar. :) It will be blooood! Ungefär så känner jag för min hals just för tillfället. Lika bra att ta bort hela halsen när man ändå är pågång. Jag har hellre ett huvud rakt på axlarna än går runt med det här..

så, varför denna ilska? Jomen visst sörrni, imorse när jag vaknade så var det ännu en morgon där tungan krumpnat och hela munnen var snustorr. Detta innebär att jag andats med munnen under natten vilket jag inte annars gör (förutom när jag snarkar ska tilläggas) och då är det något galet.
Vad passar inte bättre in på dagen än superstora halsmandlar? Fast jag fick inte lika hård bestraffning denna gång då det faktiskt inte gör ont. Men jag måste meddela att det är en smula obehagligt att det man dricker är halvägs upp till näsan..

Så jag är en smula upprörd just nu. Trots allt så är det miljonte gången jag har svullen/haft ont i halsen på snart en skoltermin. Började ju direkt när jag kom hem ifrån Kreta (även där CSNproblemet började just av denna förbannade sjukdom!) och har fortsatt därefter. Måste ha varit någon radioaktiv spindel som lagt ägg i min hals och jag är bebisarna surrogatmamma! Helt hundra på detta. Kanske värt ett sms till 118118 - eller vad säger du Tarja?

Nej, Wallmans med klassen ikväll - oavsett om jag så måste bända upp halsen. Puss.

Kommentarer
Tarja säger:

Haha. 118 118 har ju ALLA svar! Det säger ju reklamen ;)

Men jag kan ju på en gång säga vad det är... Det är den besvärliga latmasken som lagt ägg. Från erfaret håll har jag hört att man kan lägga ett salladsblad på det onda stället vilket drar ur masken.

Annars är det nog kniven som gäller ;) Behöver du hjälp med det? Vi har viss bedövning att komma åt och om det inte tar bort smärtan så blir det i alla fall roligare att ha ont B-)

2011-05-26 | 11:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback