i'll grow in pain

Tandläkaren idag. Mina hoppande mellan tandläkare/vägran att gå dit har gett resultat. Har nu fått en superduktig tandläkare, finne dock - höhö. Hur töntigt det än låter så han han lyckats få mig att slappna av till den grad att jag inte håller fast mig i stolen så händerna blir kritvita. Han tycker också att det är likabra att blunda när bedövningen åker fram. Hur som helst, han är grym i alla fall! Idag var det dessutom en som var under upplärning med.
Man känner sig lite som ett djur på zoo där alla står och kollar.

Så var det bara att trampa till skolan för matte och engelska. Inga större konstigheter. Jag och Jennifer var som vanligt världsbäst på matten och klarade med lätthet att klura ut talen. Eller?

Såg klart på filmen Sicko i engelskan och fick sedan disskutera. Det om någon är en film ni borde se. Ingen spelfilm utan mer dokumentäraktig. Handlar om sjukvården i USA. Landet perfekt bryr sig om allt annat än människovärde. Det är verkligen helt sinnesjukt hur dom behandlar sina sjuka och sämre ställda i det där landet. Jag visste att deras system inte var fläckfritt, men att det verkligen var så himla illa hade jag ingen aning om.
Även med en försäkring (som du knappt får hjälp utav anyway) så kan dom hävda att du har fel sorts cancer och är därmed inte berättigad sjukvård.. En tvåårig flicka miste livet bara för att hon inte var på rätt sjukhus. Transporten till andra sjukhuset (som försökrningen gällde) var timslång och hon avled under den tiden.

Men nu är jag hemma i alla fall. Sa till mig själv innan jag började skriva detta inlägg att nu ska jag påbörja engelskaarbetet till nästa vecka och strunta i FB och bloggen. Ja ni ser ju hur det gick. Självdiciplin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback