when your dreams turns to dust

Ni minns min hotelluppgift jag satt och skrev mitt i natten? Fick tillbaka responsen idag och jag är lite paff faktiskt. Jag är absolut medveten om att jag inte gjorde uppgiften helt som den skulle vara. Men ärligt så förstod jag inte den heller. Det må vara så att det bara inte var jag som förstod men vafan.

Något som jag dessutom retade mig en smula på var att genom hela texten så gulmarkerade läraren ord som tydligen inte hörde hemma i en skriven text?
Jag hade absolut varit med på noterna om det nu var en svenskauppsats eller liknande, men en miljörapport inom hotell?! Så nu är det så att ordet inte ska förekomma i mina texter längre. Hehe. Var bara tvungen. Rätta mig någon, men när blev ordet SÅ ovälkommet i texter? Har aldrig fått den påpekan förut.
På tal om det så markerades även ordet DOM. Jag är fullt medveten om att det heter DE och DEM och jag kan använda dessa i rätt form. Men jag gör inte det då det inte handlar om svenskauppsats samt att ordet DOM är idag fullt acceptabelt i stort sett alla sammanhang (plus att jag är lat och det går av bara farten).
Läraren tyckte därmed att jag inte skulle använda ord jag inte var helt bekant med. Tackar, vi har mejlat med varandra en gång och du har läst en kort uppsats. Kul att du vet hur min svenskanivå ligger. Höhö.

Annars har jag ätit tacos idag. Dagens spännande.
Imorgondagens spännande är att jag ska göra halkan. Shit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback