she can't wait forever

Var uppe med tuppen imorse. Redan klockan sju var jag i stallet och kastade ut morgontrötta hästar. Dom hade mig en smula. Det är så himla härligt egentligen och det säger vi ofta, att vi kan kasta ut eller in (eller glömma..) hästarna vilken tid som helst och dom är nöjda oavsett. Sovmorgon är något som är uppskattat dock. Inget innan åtta är önskvärt. Haha.

Har varit med pappa och besökt farmor på sjukan idag. Hon mår mycket bättre och får förhoppningsvis komma hem snart. Eller hem och hem.. Idag hade hon samma gamla sötsug i alla fall och tryckte i sig av glatta livet. Både kakor och godis så till slut fick vi ställa undan. Haha, sötan!

Hem och hämta upp Tarja för en ridtur. Blev inte så mycket ridande då D låg ner i hagen och såg galet trött ut. Jag hade varit ut tidigare under dagen för att byta täcke på henne och då hade hon varit hur pigg och glad som helst. En sådan vändning på tre timmar är inte så himla bra och dessutom inte när hon precis avslutat en medicinkur. Så kasta in henne och fixa stallet i väntan på M. Dock kunde vi inte stanna och se vilket beslut som togs men hörde av T att veterinären var ute också. Då känns det skönt att man reagerat och agerat!
Nu hoppas vi på att veterinären kommer fram till något vettigt och D kan få bli helt frisk. Inga fler sjuktillfällen vill vi ha! Vi har varit skonade ifrån sådant så länge och det borde fortsätta så!

Men nu ska jag ta och börja fixa mig. Partey ikväll, precis som alla andra helger känns det som. Tumme upp!
Jag ska nästan befinna mig på plats om en halvtimma och här sitter jag i min onepiece och ser dum ut, så det ska vara! Nehej, trevlig lördag och påsk på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback