i will not hunt you anymore

Dagen har bara flygit förbi men mycket har hunnits med. Det var en bra dag. En mycket bra dag. Jag ska se till att nattens småtimmar blir lika bra!
 
Tant T bjöd över mig på en kaffe och cigg samt lite prat. Jag mår alltid bra när jag åker hemifrån henne även om vi inte gör eller pratar om något speciellt. Även om hennes hus genomsyras av det övernaturliga stuket så genomsyrar jag av glädje, eller lugn kanske är ett bättre ord. Det är svårt att inte känna annat i hennes närvaro. Hon är en bra människa, hon är en människa jag aldrig tänker låta glida ur mitt liv oavsett vart i världen jag befinner mig. Hoppas du, tanten, läser detta och suger åt dig allting. Du är bra!
 
Jag stack sedan upp på stan och inhandlade saker till kvällen men passade också på att möta Jennifer och Tess. Sistnämnda har precis kommit hem ifrån två veckor på Kreta den jäveln. Brun som en bajskorv var hon. Rätt åt henne att hon är sjuk!
 
Hem och kamma genom håret för att sedan köra till Köping. Jag och en annan Tess köpte med oss mat ifrån Greken. Hem till henne och pimpla lite vin tillsammans med Ida och Natta. Superhärligt! Dom bestämde sig sedan för att bowla men med tanke på att jag hade Kiwi med mig så ringde jag mamma och hon hämtade mig.
Nu sitter jag hemma och fortsätter där jag slutade, fast för tillfället med en iskall öl. Underbart!
Jag ska tametusan trycka i mig hela vinflaskan och må bra i min ensamhet. Bra musik i hörlurarna, gott i glaset och sällskap av en snarkande hund - kan knappt bli så mycket bättre.
 
Imorgon kör Tant T upp mig i ottan. Ridlektion imorgon - SPÄNNANDE!
 

Kommentarer
Mamma Anttila säger:

Tack, Emilia!! <3
Dina ord värmer i min känsla av tillkortakommande!

2012-09-02 | 09:44:52
Bloggadress: http://skrammelihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback