Finland - Torsdag/Fredag

Det gick bra att köra inne i Stockholm faktiskt. Var rätt lungt med folk och sådär. Det värsta på hela resan måste ha varit rampen upp till båten. Alla är ju så himla stressade att alla åker på en gång vilket leder till att det blir kö på rampen. Jag ville vara lika cool och körde jag också. Skulle jag ju inte ha gjort - fick ju stanna mitt i rampen. Jag som har så jäkla svårt för det där med start i backe. Tur nog gick det bra, luktade bara lite bränt. Haha!

Båten gav sig sedan iväg runt åtta och det blev riktigt god mat och lite tax free innan det blev sängen och jisses vad bra man sover! Det är ju en himla stor vagga hela båten.
Så var vi i land runt åtta på morgonen igen om jag inte minns fel. Åtta finsk tid alltså.

Då var det dags att åka av båten och ta sig mer innåt landet. Tusan vad fartkamror dom har! Helt sjukt - överallt. Jag som dessutom inte är riktigt van med deras hastigheter var tacksam för att tjatpellen satt bredvid och noterade skyltarna! Eller ja, den tiden han var vaken alltså..

Staden där deras bror slagit sig ner i hette tydligen Viiala (smart att grabben har samma lösen till datorn.. höhö) och var en liten skithåla a lá Valskog. Dock fanns det TRE mataffärer. Fattar ni? Tänk om Valskog skulle tränga in tre affärer liksom..

Jag sov på soffan, grabben, hans bror och kusin spann fast min bil och drog (tillslut) upp den med en traktor medan resten av skaran bakade tårta i köket. Mer spännande än så blev det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback