NEXT UP: Finland

Ja jäklar, jag är faktiskt lite nervös. Inte för själva resans mål eller något sådant. Nej, utan för att det är jag som kommer köra bilen. T som egentligen skulle köra har tydligen dragit på sig halsfluss (hell no att jag är i närheten av honom! Haha) och tänker stanna hemma. Så grabben ringde och frågade mig idag om jag kunde tänka mig att köra istället. Ehm.. jaha! Jag tänkte inte så mycket på det just då, men nu efter lite mer eftertanke så slog det mig att det innebär en resa genom i stort sett hela Stockholm. Kul.. Jag som blir hysterisk i Örebro liksom.
Ska sedan upp och in på den förbaskade båten. Lycka till att min bil kommer vara buckelfri väl hemma sedan igen. Haha, jag lovar att hålla er uppdaterade!

Igår betalades första avgiften till Alanya. It's really happening! Kanonskönt det ska bli!

Annars så rullar livet på rätt okej. Jag inväntar ett eventuellt jobbsamtal. Har inte berättat för er kära läsare om detta, men det är lite för att jag inte ska hoppas på för mycket - även om chefen meddelat att jag är starkt med i deras planering. Men det visar sig om inte allt för många veckor. Mer om det senare!
Ellenor har dessutom gett både mig och Daniela en spark i baken så medan vi satt och mumsade på Kinarestaurangen så fyllde vi alla i en ansökan om semestervikare inom äldreomsorgen. Hon ska även ta med oss till hennes chef (E har redan jobb där..) imorgon för att prata med henne och berätta att vi är intresserade. Ska nog bli bra det här!

Fast vill sig livet som jag vill så blir det jobb i Stockholm och flytt dit. Jag som alltid sagt att jag aldrigaldrig skulle flytta till huvudstaden. Men jag vet att ibland måste man vika sig för en stund. Så som sagt, jag inväntar jobbsamtalet och så får vi se hur det blir denna sommar och vilka beslut som fattas.

Kvällen spenderades tillsammans med denna, pappa och teven. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback