Note to Godbyidioterna

Det är guld när jag skrivit blogg om vad som skett ute i stallet. Alla de gånger vi kliat oss i huvudena och frågat oss själva 'när var det som..' så har jag bara satt mig och läst igenom arkivet. Det är super alla gånger för vissa saker har vi sett ett mönster i. Som Calles 'träningsvärk' som vi alltid trott varit något hemskt efter många igångsättningar. Vi kan även gå tillbaka och se alla typiska idiotsaker vi gjort och sagt. Bara genom att skriva detta inlägg så kom jag mig att minnas vår 'Gravidboll' och hur vi svor över den när vi byggde om/ut skogshagen. Ja jisses.  Ni utomstående som läser detta har givetvis noll koll på vad som är roligt, men det struntar ju vi i..

Så vad skulle detta inlägg handla om? Jo.. Calle.
När jag och grabben for ut för att släppa in hästarna i.. tisdags (eller var det onsdags) så var C otroligt seg och fastfrusen i marken vilket är otroligt annorlunda för att vara honom. Så när han kommer fram i ljuset så var han nästintill blockhalt och det var sååååå synd om honom - enligt honom själv.
Klämde och kände igenom alla ben och speciellt höger fram men varken såg eller kände någonting. C reagerade inte nämnvärt på tryck heller.

Tant T och jag for ut morgonen därpå men känner inte heller då någon värme eller någon reaktion. Verkade lite bättre och med tanke på hur han rörde sig i trav så antog vi att han sträckt någon muskel enbart.

Fick en uppdatering av T igår om att hon trodde han fått sig en spark av damerna då han var svullen över knäet. Jag for ut på kvällen och visst var han svullen och varm även en bra bit ovanför knät. Även en skorpa hade hittat sig dit så hennes teori om spark var rätt trovärdig.

Då kommer sig frågan - varför fanns det inget som tydde på detta dagarna innan? Även om jag tog in honom bara en kort stund innan händelsen så borde han ha reagerat vid tryck och eventuellt skulle man ha sett blod ifrån såret.

Oavsett så börjar svullnaden ge med sig och det blir promenad till helgen.



Kommentarer
emilia säger:

Svar: Hej. Nej det blir inte varmt, det ska bli 10minus på torsdag och sedan ska det vara så kallt och han är även klippt, så det blir nog bra hoppas jag :) Skulle han bli för varm så visar han det genom att klä a sig. Och isf får han mindre täcken. Så jag tror inte det ska vara några problem hoppas jag. :)

/Emilia

2012-01-03 | 20:19:28
Bloggadress: http://eemiliaaramo.blogg.se/
Mamma Anttila säger:

Åh...den underbara bilden!!!



Jadu... gravidbollen fniss

För att inte tala om när du skulle stänga av störmmen i sommarhagen och jag skulle laga i andra änden!!!

"Jahaaa... skulle jag stänga av nu!"

Dumma Emilia...

Men säger ju det... Vi samlar allt dumt och gör en bok :)

En flaska vin och en sekreterare så fixar det sig

2012-01-04 | 08:23:45
Bloggadress: http://skrammelihuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback