life, you got to guess

Jag sitter i skrivande stund ute på balkongen iförd min mammas fuls randiga tröja som jag dessutom satt bak och fram. Bryr jag mig? Nja, inte direkt mycket. Så det ska vara när man är ledig. Eller ja, ledig är jag ju inte. Men ledig innan jobb! Haha!
Puffar lite rök och funderar på hur kommande höst kommer se ut. Jag har ångest! Jag har inte kommit in på mina förstahandsval. Jag vet dock inte om det är bra eller inte. Dels så vill jag plugga så jag kommer någonvart direkt, men ändå så vill jag inte plugga utan bara leva lite. Det låter som en naiv tonårings tankar och det är det ju också. Men hur gör man?
 
Jag fick ett samtal ifrån båten för någon vecka sedan. Kommer ni ihåg att jag skrev om att jag var stark medräknad i deras planer? Tydligen så var jag inte det och blev rätt besviken. Hur som helst så hörde dom av sig och när jag ringde tillbaka fick jag prata med en kvinna som frågade vad jag pysslar med i höst. Svarade att får jag ett jobb så tar jag det, annars pluggar jag förhoppningsvis. Hon tyckte det lät bra och vi skulle höras av till hösten igen. Jag håller verkligen alla tummar jag har på att jag har en chans där. Skulle vara så otroligt roligt!
 
Nej.. Nu ska jag röka vidare och sedan byta om till något ännu snyggare - jobbkläder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback