hey, i'm the wild one

Hade nog den mest knasigaste drömmen på länge inatt. Jag kan inte låta bli att undra hur mycket blod jag har i min kropp. Antingen ville drömmen tala om att jag är odödlig och kan inte blöda ihjäl - eller så saknar jag bara att ha lingonvecka. Vad tror ni? Haha, jisses!

Tant T förstörde min snoozning imorse genom att dra med mig ner på staden. Frukost/Fika stod på agendan och påväg ner till fiket så stötte vi på Linda och Amanda som vi övertalade till en andra fika. Mycket trevligt och mycket hästprat, kan det bli så mycket annat?

Nu är jag hemkommen och ska nog dra fram den förbannade dammsugaren. Förstör ju hela ens humör. Jag tror stenhårt på att det var en man som uppfann den jävla prylen. En man uppfann säkert dammet också. Skitgrejer! Sen var jag på min far igår om att vi måste köpa en ny golvmopp. Han fick en idé för ett bra tag sedan att kasta våran (visserligen var den av men ändå..) och köpa en TORRmopp. En avlång grej ni vet.. Går ju inte alls ner i skurhinken och när man kör runt med den där så lämnar den efter sig ett hav av vatten. Den är ju inte till för att våtmoppa med. Pappa vill inte tro mig. Sedan så kom han med kommentaren "Jag köper vad du vill, bara DU moppar golven". Haha, jag kommer inte moppa några golv och har aldrig gjort.

Nej. Städning nu och har jag ork kvar så ska jag kasta mig upp på köttbullen ooch ta mig en tur i det fina vädret.

Gravöl och pizzaslice ♥

Kommentarer
Elly säger:

Hej!

Som jag skrev innan har vi varit hos veterinären par gånger innan, det är inget fel. Jag tror verkligen inte veterinären skulle ljuga. Han är EXTREMT svår att få upp i vikt. Man kan faktiskt inte bara trycka pepparat i en häst, då får han mycket mer problem. Höftbenen kommer aldrig försvinna, (kanske enbart minska) det sa föra ägaren med, och kollar man på stammen har alla det i släkten. Då det finns på pappas sida. Till och med halvsyran har det, som står i vårt stall.

Och mitt utallande på BukeFalus var bara korrekt. Plus någon har anmält det på Buke så den är bortagen.

Själv tycker jag man ska kolla upp massa fakta, till varför det är så innan man går in och agera. Det borde ni veta som är säker några år äldre en mig.

Och det här med distanshäst borde du kolla upp och lära dig lite mer då jag varit i denna bransch ända sen den startade. Så jag vet vad jag göra inom branschen. (inget negativt)

Plus skulle jag bara gå med min häst, skulle han fixa motionen själv i hagen och kanske till och med skada sig, (och dem andra hästarna) vilket är det minsta jag vill.

Han är inte döenden som ni vill få mig tro, han beter sig precis som en 3åring. Han dör definitivt inte av att få en sadel på sig heller. Genom att skritta länge bygger man upp rätt bra muskler och konditon.

// Baarocks ägare

2012-03-23 | 23:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback