in a world full of fear

Det har varit en bra dag idag. Trots att jag var sifferblind imorse så har dagen passerat med nöje.

Började med att jag hämtade upp tant T för lite ärenden på staden och sedan runda av med en fika/lunch. Mycket prat om döden, respekt och folks korkighet (man kan väl böja ord hur man vill?). Man vill hjälpa till så mycket, man vill kunna lyfta bort sorgen från deras axlar och stampa på den. Förbannade jävla känslor. Förstå vad världen vore en mycket trevligare plats om man inte hade känslor. Ingen skulle bry sig liksom. Eller ja.. okej, det var en dum idé!

Efter att jag spenderat denna underbara tid med tantaluttan så hämtade jag upp bror mig för en liten tripp där vi letade efter en 'psshyy psshyy' - sådär som han i Neserilreklamen låter! Det vi letade efter, men inte visste just du vad det hette, var ju helt enkelt en tom sparayflaska. Då kommer frågan - vad använder man en sådan till ? Ni kan ju fundera, jag vet svaret. Som jag och tant T diskuterade tidigare - dessa personer har minsann sjujävla bra idéer!

Fyndade åtta par strumpor för femton riksdaler på Ö&B. 80% nedsatt pris på redan reamärkta varor - passa på!

Blir stallet hela veckan och nu ska jag se till att hålla mig hemma. Folk får komma hem till mig för omväxlingens skull. Ska passa på att göra lite ordning där ute. Fixa upp och väga en lagom mängd hö till hästarna. Börjar spåra ur en smula med vikt på både hö och häst. Dom har ju faktiskt fri tillgång utomhus. Man behöver inte tugga ihjäl sig..

Men nu ska jag dra på mig raggsockorna och krypa ner under täcket. Ska försöka hitta lite fler avsnitt utav Skilda Världar. Det är minsann dags för det igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback