come and dance with me

Happ, känns som att uppdateringen inte är det bästa här inne. Men är nog i en bloggsvacka för tillfället. Känns som att livet är lite på latsidan och det speciellt efter Alanyaresan. Fick nog mersmak utav att få allting serverat. Haha.

Men kan väl berätta att jag avverkade min första dag på Hällbacken idag. Känns lite krystat nu i början men det är mest för att jag har absolut noll koll på vad som ska göras och när. Minns inte ens namnen på dom jag jobbade med idag. Men det blir bättre allt eftersom givetvis. Alla var supersnälla så det ska nog gå bra det här.

Blir förmodligen inget med västkusten just i sommar. Har inte hittat något boende. Syster bor i Hunnebostrand och att pendla över en timma enkel resa känns lite off. Räknade på bensinkostnaden också och det blev en hiskelig summa även om jag räknade stort. Känns inte värt att få ut ca 6000 svenska riksdaler efter skatt, bensin osv. På det så ska jag överleva med mat, en liten hyra till syster osv. Visserligen så skulle jag ha en kanonsommar och jag älskar ju verkligen städerna och jobbet men ah.
Var inne på det riktigt ordentligt ett tag men nu har jag tagit fram det lilla förnuft jag har och insett att det nog är bättre att jobba här hemma i sommar och mer utöver det för att spara och flytta senare. För flytta det ska jag bara, östkusten är inte riktigt min grej.


Kommentarer
Mathilda - mamma till Amelia säger:

Tack för tipset vännen :)

2012-05-23 | 08:51:41
Bloggadress: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback