would you live my life?

Jag finner ingen lust att blogga och det brukar aldrig sluta i bra inlägg när man behöver tvinga fram dom. Så jag lägger bloggningen på hyllan och när jag känner för det så låter jag dela med mig av speciella händelser.

Hade min intro förra veckan på Hällbacken. Måndag till onsdag var det sagt. Så blev det inte. Visserligen så gick jag min intro men fick hoppa in och jobba redan på torsdagen. Fredagen likaså och den dagen så fick vi på avdelningen en förfrågan om vi hade en vikarie 'övers' till kvällen då deras andra alternativ runnit ut. Så ja tackade ja och jobbade därför från sju på morgonen till nio på kvällen med någon timmas sovpaus. Hårt slit ger pengar.

For efter det arbetspasset direkt till Södertälje och min babe. Trött som en gnu vilket innebar att det blev en tidig kväll och mr J fick istället klaga på att jag snarkade. Haha. Nu vet du hur det känns knasputte!

Under måndagens jobbpass så fick jag även mitt schema inför sommaren. Himla nice! Är ledig när jag fyller men jobbar dock 7-16 dagen efter så lär bli lungt. Det bästa är att jag istället slutar två på torsdagen och är ledig fre-sön. Hur chill? Känns som att det är upplagt för party. He-he-he.

Nu idag har vi dessutom fixat iordning skogshagen i stallet. Men i och med att vi har en höbal kvar i gamla hagen så blir inte släppet förän dom ätit upp den. Jag lovar att ladda upp kameran och försöka knäppa några bilder!

Kusins student närmar sig också. Det ska bli så roligt att se henne få springa ut - äntligen och som hon har kämpat! Hon förtjänar det big time. Så himla synd när skolväsendet inte gör och utför det dom ska. Straffar ju enbart eleven i fråga och så ska det absolut inte vara när man kämpar som en idiot. Hur som, om två veckor är det hennes tur och jag är så stolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback