i'll be yours today

Nu har det gått en hektisk vecka sedan jag uppdaterade senast. Vad har hänt?
 
Jag och tant T har varit duktiga med hästarna. Riktigt duktiga!
En dag upptäckte vi två stora bulor vid Shalinkas sadelsgjordsläge, troligtvis skav/för hård sadelgjord vilket innabar att hon fick stå en dag. Vi tog tillfället i akt och drog med Calle till ridbanan för att skutta över några hinder. Fy bubblan va stolta vi var över honom efter det ridpasset! Hästen som hopptränats mindre än fem gånger gick som en klocka. Han föll till och med in i galopp självmant och klippte hindren. Tilläggas ska kanske att C har så dålig koll på sina ben att han knappt kan galoppera på böjda spår..
Övningen vi gjorde klarade hästen bättre än jag! Jag har den dåliga vanan att kolla ner i gruset istället för dit jag ska och Tarja satte upp hindren så jag var tvugen att titta upp och planera min väg. Jag insåg ganska snabbt vikten utav detta då C vägrade när jag kollade i marken men hoppade superfint när jag väl var med honom.
 
Icke att förglömma så sitter jag i älsklingens nya lägenhet och skriver detta inlägg. Jag och Tarja hämtade hans soffa i fredags som jag släpade med mig till Tälje. När jag och J dumpat av soffan så for vi till IKEA och handlade det nödvändigaste vilket blev en hel del. Mycket man inte tänker på att man använder. Och tänka är ju inte min starka sida så det resulterade i att vi fick gå fram och tillbaka i affären ganska många gånger.

I lördags så flyttade vi in alla hans grejer och tillsammans med ett par glas vin så fick jag ordning på det mesta medan männen satt och lirade NHL på teven. Skapligt trötta var vi på kvällskvisten så man sov rätt gott när vi väl gav upp.
 
Så idag har vi hämtat lite smått ifrån hans föräldrar samt möblerat om här inne. Det enda som är ouppackat är alla hans kläder men det tar jag hand om imorgon när han är på jobbet. Sedan är det mesta i ordning, bara lite saker som måste inhandlas. Soffbord och någon form av köksbänk så man får plats med micron. Sedan ska jag övertala mannen att det ÄR viktigt med mysprylar så som ljuslyktor, blommor och lite annat smått.
 
Nej, nu ska jag försöka få nördarna att sluta upp med hockeyspelandet. Jag blir tokig på allt skrikande och svärande. Det är inte fel på spelkontrollen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback