Höststäd - på riktigt!

I onsdags så begick jag och Tant T underverk i stallet! Ni kommer säkert inte tro mig men det är faktiskt sant. Vi städade HELA stallet! All spindelväv, allt damm och möblerade om. Flyttade bort svintunga boxdörrar samt skruvade upp lite plancher och annat trevligt. Skurade boxväggar och k a s t a d e massa saker.
 
Klockan åtta kom T och plingade på dörren. Jag bjöd på lite frukost innan vi for ut till stallet och högg i. Sedan höll vi igång tills framåt lunch då vi åkte och rastade hundar samt köpte med pizza ut. Slafsade i oss det och fortsatte ett par timmar till innan vi kände oss färdiga.
 
For tillbaka in till stan för att äta lite middag och hämta upp Jonas. Hällde i oss kaffe och pratade med hästarna innan det var slutsprunget i stallet. Jag tror jag landade i soffan halv nio på kvällen med värkade fötter. Men det var det värt - ni ska se hur snyggt stallet är just nu. Ja precis, just nu! För känner jag oss så lrä det inte vara snyggt så länge till. Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback