när du får oväntat besök ..

Hovslagaren var inbokad som i onsdags men han hade lyckats dubbelbokat så det blev igår istället.
Eftersom jag och Tant T alltid lyckas krångla till det mesta så släppte jag av henne vid stallet innan jag for hem och bytte om samt stannade till vid Lidl - skulle köpa snabbkaffe.
 
Kommer ut till stallet och T betonar att jag skulle köpa snabbkaffe. Inte förän då ramlar myntet ner och jag inser att det superbilliga kaffet jag köpte faktiskt är bryggkaffe.. Trött, dum blondin som faller för affärers lockande försäljning. Lidl fyller nio år i Sverige i alla fall! Haha.
 
Jag, som inte är den som är den, lyckas komma på ett sätt att kringgå det faktum att vi inte äger en kaffebryggare utan tråcklar ihop en egen! Jag skulle klara mig fint på en öde  ö..
 
En relativt ren trasa fick agera filter och hölls på plats över muggen med två gummusnoddar. I met lite pulver och så koka vatten i vattenkokaren. Häller sedan vattnet sakta över det nygjorda filtret och låter det sjunka bort allt eftersom. Ett litet tag senare så har man fyllt upp nämnda mugg med ett helt okej kaffe!
Än så länge har varken jag eller T dött trots att hennes (vilket var första koppen) smakade helosan. Vi kom fram till att det kanske är bra för hennes kropp - helosan är trots allt bakteriedödande!
 

Kommentarer
Fredrika säger:

Hahah vafan :D

2012-09-23 | 23:55:42
Bloggadress: http://fredrikalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback