you could see her crying

Vad har jag egentligen att skriva?
Kan förtälja att jag precis avslutat en liten inköpslista. Jag är nästan manisk när det kommer till att handla på extrapris och spara alla små slantar man bara kan. Min pojke avskyr att handla med mig för att jag är så brutalt jobbig i affärer. För att plussa på min jobbighet så älskar jag att frysa in saker. Jag fryser in allt jag bara kan och lite till. Köp stort och mycket för att frysa in - vet ni hur mycket man sparar på det? Förutsatt att man använder sakerna innan dom blivit frystorkade alltså.
Så nu har jag gått igenom massa reklamblad och dessutom kollat in deras hemsidor för dolda extrapriser. Hittar jag något billigare i en affär så stryks den dyra varan och man handlar den billiga - även om det skiljer TVÅ kronor. Men två kronor i det långa loppet är en miljon.. typ.. kanske. Tur att min mamma är exakt likadan (eller är det henne jag ärvt av?) och vet på ett ungefär vad allting kostar i alla affärer. Ehehe..
 
Har även handlat in MASSOR av kryddor här om dagen. Superbilliga och skitbra kryddor finns på Dollarstore. Sparar minst fem kronor på varje burk och det blir en del när man ska köpa ihop ett kapital. Dyrt att flytta fyfan!
Nu på lördag är det faktiskt dags. Jag och mamma åker över med ALLA mina grejer (som jag packat? eh, nej! Förvånade?) och pular runt lite medan vi pimplar vinglas efter vinglas. Tanken är att vi ska käka nått gott och ha en myskväll mitt i flyttstöket.
 
På fredag ska jag även hjälpa min älskade vän Sofia att packa. Lagom när jag flyttar ifrån stan så ska hon flytta ett stenkast ifrån mig. Det är långt ifrån okej! Tur nog så kommer jag ha nära hem när vi väl är dretfulla hemma hos henne. Haha. Positivt tänkande.
 
Nej, nog dravlat om flyttning. Återkommer med några fler inlägg om vad jag pysslat med senare! Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback