sweet cold

När ska SJ lära sig att kyla ställer till det för tågen och börja få fram mer avancerade fordon som tåls att arbeta i norden. Jag menar, hur många vintrar har inte tåg blivit inställda för att de inte tål kylan? Man måste väl ändå ha kommit så långt i utveckligen för att få fram anpassade tåg. Bilar startar (oftast) och rullar på trots kylan, varför kan inte tågen det?

Som sagt, jag är hemma och myser i värmen. Vid nio trampade jag iväg till stationen och var säker på att alla tåg var inställda. Hade kikat på sj's hemsida men den var int euppdaterad sedan halv sex så det var lika bra att kolla ordentligt. Visst stod det inställt över hela tavlan - på varenda avgång.
Så jag trampade hemåt och pappa tyckte bara det var bra att jag hade varit ute och kommit igång på morgonen. Ska han säga, han som vägrar sticka näsan utanför dörren bara det är minus 3 grader.

Så det blir en ledig dag för min del. Jag ska inte klaga i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback