upside down

Vem var det som försov sig imorse då?
Pappa kikade in i rummet och frågade när jag började. Åtta svarade jag som om det inte var någon fara på taket. Men då avslöjade han att åtta var klockan för en halvtimma sedan. Så typiskt mig alltså. Helt sanslöst. Som tur är, om jag får säga så, så är Sinnica hemma och är skadad. Det var Sofhie som jobbade och hon skrattade bara.
Dagen har varit dryg. Vi har inte alls haft mycket att göra. Det enda var i princip lunchkassan. Den strulade som bara den idag. Man skulle kontrollringa, avslutade kvitton och jag vet inte allt.
Men när jag räknade fick jag bara korra en lunch och sedan stämde allt. Det är ju helt sanslöst.

Annars så är det stallet senare ikväll som gäller. Något annat tänker jag inte göra. Helt slut.
Men imorgon. Då jäklar. Jag ska vara töntig och gå på Skutt. Detta är då ett gymnasiedisco som det så töntigt heter. Denna gång är temat film och vi har ingen aning om vad vi ska vara.
Så imorgon blir det att fixa allt nödvändigt inför morgondagen. Sedan måste jag hitta sovplats också. Eller eventuellt skjuts hem. Visserligen slutar det runt ett halv två men vem vill gå hem då?
Skapligt sliten i skolan efter dock. Men det hör liksom till det med.

Så nu ska jag fundera på både dricka och kläder. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback