tjugosjunde juli

Söndag igår (skriver inlägget idag; måndag för att inte få ett förfärligt hopp bland inläggen!!!!) och det var olidligt varmt.
Jag försov mig och kom därmed inte iväg till något möte. Men ack vad jag sov gott..! Har inte alls sovit mycket de senaste dagarna då det blivit tidiga mornar, sena kvällar och aktivitet dagen lång. Blir så när det är barn med i bilden. Yessyess.
Men runt tolv så kom moder hem och vi tog vårt pick och pack och for ut till Högsjön där vi fick pressa oss fram med bilen för tat få en parkering. Fick trots allt en skuggpplats så det tackar vi träden för..! Dock var det inte farligt med folk och vi fick sitta i skuggan även nere vid stranden och vi tackar ännu en gång träden för detta. Alla badade utom jag (jo Kent den riktiga landkrabban badade också en bra stund!) som chillade på filten med en bra bok. Riktigt skönt måste jag påstå. Solen letade tillslut upp oss och då vart det att fläka upp sig men var ganska skönt det med.
Runt tre vart det att åka hem igen och käka mat och efterrätten vart tåååårta. Härligt och supergott. Eddie tjura till rejält då han var tvungen att äta upp det han lagt på (han ville tillochmed ha mera). Saken var ju den att han bad om mer och åt en stund, men när mama sa att det var tårta så vart han helt plötsligt proppmätt. Och när jag sedan frågar hur han skulle orka med tårta om han inte orkade med maten så blev han superarg. Precis som storesyster sin och jag tja, jag kan bara inte hålla mig för skratt! o.o x)

Kom rejält med regn och åska framåt kvällningen vilket bara var uppskattat. Helt plötsligt vart det bara så lätt att andas. Jag for hem runt fyra eller något sådant men stannade hemma hos Tarja och bjöd på resterande tårtan vilket vart uppskattat. Hon hade haft en supertrevlig vecka iallafall och tja, hon om någon behöver det då och då! Och varför jag skriver detta i min blogg har jag absolut ingen aning om. Haha! Men hur som, stannade där en stund (läs; ett par timmar) och skymningen hann komma innan jag var påväg ut till stallet. Flygfäna håller igång oavsett väder. Det är ju helt fantastiskt jobbigt..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback