tjugosjätte maj tvåtusenåtta

Rätt lyckad dag, en sådandär dag som man vill ha fler av ibland.
Skjuts till skolan, svenska att börja med dvs, sitta vid en dator och leka lite, idrott, solen sken och vi körde inget ansträngande, hem och kolla på tv och må allmänt bra. Med andra ord, förmiddagen var superb! Finns inte alls mycket mer att förtälja om den tror jag allt.
Kom hem som sagt, väntande på pappa och när han väl behagat sig att komma hem så for vi till Vilsta och hämtade ut klasströjorna. Var inte alls så stora i storlekarna trots allt. Jag druknade inte i min ändå. Så det var ju bra det!
For ut till stallet sedan, Calle stod inne eftersom Tarja varit ut en stund på förmiddagen och så. Han uppskattade det svala stallet så pass mycket att han grymtade när han kom ut. Knäpphäst! Red barbacka en sväng. Han skötte sig exemplariskt idag, nästan så att jag blev överraskad! Vågade till och med galoppera..!!!! Jag har gjort det en gång tidigare och då var jag mer på sniskan än satt på hästen. Men som sagt, galopperade rätt bra idag, och fort! Höll mig kvar på hästen och jag kunde släppa mitt stenhårda tag kring hans man. Och gissa vad, han bockade inte en enda gång! Fy vad han är bra bäst ibland!
När jag kom hem så kom Mathilda och Lucky över och vi gick en promenad. Jobbigt skönt! Hem och kolla på CSI efter det och sen så duschen. Nu sitter jag här och vill sova. Ska väl krypa ner i sängen snart tror jag..
Just ja, ny mobil med nu. Woho! Efterlängtat! Blev min avslutningspresent sa pappa. Den är roooooooosa och jag känner mig inte alls som en fjortis!

och för er som varit uppmärksamma, jag har inte använt en enda smilies (eller hur det nu stavas) eller ett 'skratt-ord'. Ibland är jag bra torr!
HEJDÅ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback