Oh Shit!

Mysigt. Riktigt trevligt. Underbart. Ironi!
Så går det där man ligger på latsidan.
Oftast är det jag som står för tvätteriet här hemma. Mestadels för att jag portat pappa från tvättmaskinen på de grunder att han måste vara färgblind. Har talat om för honom att det går inte att tvätta vita underkläder tillsammans med en röd tröja till expempel. Eller vita kläder med svarta. Men tro då inte att han ställer sig och sorterar ordentligt..! Nejnej, hans motto är nog likt; 'Äh, det här ser vitt ut så vi kör på det' och så tar han ett lass med kläder och proppar in det i tvättmaskinen så man tror att glaset skall spricka. Jösses, säger jag bara. Så därmed har jag sagt att jag helst tvättar mina kläder själv.
Men ptja, jag har legat på latsidan somsagt. Inte plockat ur tvättmaskinen (som pappa laddat med mörka kläder (ja, för en gångsskull så var det bara mörka kläder) så att det knappt finns luft i maskinen. Nästan så att man får slita ut kläderna när det är färdigt) när den var klar. Sedan föll det i glömska i någon dag. Så i morse när jag skulle pillar fram mina mjukisbyxor till idrotten (jag är i god tid!) idag så slår en förfärlig stank emot mig. Det luktade precis som om någon skulle ha hoppat in i tvättmaskinen och bajsat. Seriöst alltså. Det var nästan så att jag var påväg att kräkas. Och kläderna ska vi ju inte tala om. Så det blev att ladda om maskinen och köra igång igen.
Så nu ikväll tänkte jag att jag hänger tvätten. Lite skeptiskt öppnar jag luckan men det hände ingenting. Min näsa rynkade sig inte eller sådant. Nejnej. Överraskningen kom inte förens jag fått ur kläderna. Dom stinker fortfarande! Hur i allsin dar kan det lukta så illa? Pappa tyckte självklart att det inte var något fel på lukten men han är ju man så det var ju dumt att ens fråga. Illaillailla! Så nu plockade jag ur de kläder som var hans (eftersom det var ju inge fel på dom?) och hängde upp stallmjukisarna för att minska på klädmängden och se om det blir någon skillnad. Blir suprise imorgon med andra ord för nu ska jag sova och inte vänta på maskinen.
Får gå som en slusk med mjukisbyxer någon annan dag alltså.

Godnatt!

Kommentarer
Litenochsur säger:

dom har surnat! alltså typ börjat mögla! det går aldrig bort! hur många gånger man än tvättar dom...

2008-09-24 | 21:57:48
Bloggadress: http://www.mittimellan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback