natt

Idag var hästen dyr kan jag lungt påstå.
Eller ah, när jag kastade ett öga in i hagen så hade jag kunnat ge bort honom för max femtio öre. Lerig häst är aldrig någonting som man uppskattar! Men när jag väl var svettig och Calle bara fin på ytan så traskade vi iväg. Tog en sväng i skogen. Calle tyckte detta var himla kul för snacka om pepp häst! På stigen där det finns både rötter och lågt hängande grenar fattade han galopp och jag fick inte stopp på honom fören vid slutet (kan ha att göra med att det är vatten där men ptja). Så jag tänkte att om han nu är så pepp så tar vi vara på det. Blev galopp bort till ängslogen. Men så lätt kom han inte undan, nej det var kort galopp som gällde! Detta räckte dock inte. När vi vände så viftade han med huvudet och ville ha mer tygel, han steppade och frustade. Bara för att jäklas så tog vi kort trav, nedsittning och arbete!
När han väl insåg att jag inte tänkte låta honom dra iväg igen så kom han igång riktigt bra. Jag vågade till och med prova skänkelvikning i trav. I början fattade varken jag eller calle vad som hände men jisses vad snyggt det blev till slut. Samlad, kort trav och en oerhört lyhörd häst som flyttade för skänkeln. (Delvis spö också)
Men huga. Lycklig tjej snabela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback