before it's to late

Sådär. Körkortet lär ju ligga i min hand så gott som imorgon. Eller något i den stilen. Haha. Nej.

Rullade som sagt med farfars gamla pärla, som nu för tiden är min pärla. Startade, puttrade och tutade precis som han skulle. Sicken bil!
Hur det gick annars tänker jag nog inte lägga så mycket vikt på. Vi kom runt utan att krocka, få motorstopp eller välta i ett dike - jag är nöjd! Haha.
Var nära att få en lastbil i rumpan när jag bestämde mig för att peta i fyran då vi låg i femti och skulle öka till åtti - i uppförsbacke. Såre ska va!

Annars åkte vi förbi Götlunda, stannade vid Högsjö Värdshus för en bit mat, tog Åltorpvägen in till stan för att sedan åka ut till Sätra för en glass på donken. Kilade in och köpte sötaste doftelefanten på OK. Blå och stinker (haha!) vanilj. <3

E: "Men då kan jag ju svänga här.."
M: "Nej!"
E: Men joho.."
M: "Ja det kan du"
E: "Ahmen nu är det ju försent"

M: "Vad menas med dom där skyltarna egentligen?"
E: "Men dom talar ju om hur tung typ en lastbil får vara för vägen.."
M: "Nej"
E: "Haha, nehej? Vad säger dom då?"
M: "Men det var ju axlar. Alltså måste det var hur tung lastad den får vara på varje axel för att åka här"
E: "Haha, ja.. hur tung den är?"
M: "Nej. Hur tung varje axel är"
E: "Haha, ja. Är det fel siffror så får man inte åka här - okej?"
M: "Fel siffror.. ja så kan du ju skriva på provet"

M: "Så lägger du i trean nu och släpper kopplingen"
M: "Sen så tar vi tvåan och så släpp upp, sen svänger vi"
E: "Nej, det är fel! Det är SÅ inte ECO-driving"
M: "Nehej.."
M: "Jag har medalj i eco-driving"
E: "Haha, ja det har du. Men han du fick det av måste varit hög.."

Audi vs. Saab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback