you stay the night

Ja jisses. Kul att tjugoåtta personer ringer mig mitt på dagen och tror sig att jag tänker svara på värdelösa samtal. Nejtack. Nu var det visserligen bara två men det är ju sak samma. Känner mig liiite populär anyway.

Hur gick det nu under natten då? Ptja, inga katastrofer eller bränder så det kan väl räknas som att det gick okej? Alltså, det är inte speciellt tuffa uppgifter på nätterna. Städa lite i Lobbyn, torka bord, byta ljus och lite småplock. Dammsuga, torka golv och städa toaletter. Värre än så på städfronten är det ändå inte - tack och lov!
Fixa iordning nya fat med sallad och kallskuret till kvällsbuffén och när småtimmarna börjar närma sig morgon så ska äggröra värmas, ägg kokas och prinskorvar stekas.
Ställa fram alla frukostfat på buffébord, ställa fram müsli och koka kaffe. Prata med brödgubben, byta tidningar och lite sådär. Till och med jag med min hjärnkapacitet strulade inte till någonting. Amazing!

Under alla dessa timmar får man dessutom lite (ganska mycket) dötid så vi kikade på tv, drack kaffe och hade fruktstund. Jag må säga att mitt hjärta inte direkt tycker om SuperNatural. Tony är min raka motsats, han verkligen älskar skräckisar och serier. Hejochhå!

Kolli på tåget hem. Satt och stirrade ut genom fönstret hela resan hem. När vi for förbi sågverket, eller vad det nu är, så var min första tanke "Undra vad som skulle hända om det sprängs precis när vi åker förbi". Ehm, ja!
När jag väl kom hem kastade jag mig under täcket direkt. Men sova kunde jag inte. Kikade på Storebror och vred mig i sängen. Tillslut, runt nio slocknade jag dock. Vaknade utav samtal och sms lite då och då - orkade bara inte stänga av ljudet!
Vid fem kunde jag inte sova mera så det var bara att kasta sig ur sängen och hitta på något vettigare. Jag är trött som ett as just nu!

Menmen, taggar för natt nummer två nu. Tumme upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback