don't leave me alone

Gud va dåligt jag bloggar. Det är skamligt! Usch.
 
Fast något direkt spännande har väl inte hänt. Jag och tant T kämpar på med hästarna, Calle har börjat komma i riktigt fin form nu och har inte alls samma gravidmage. Han känns fin i ridningen och det är nog dags för T att starta honom i en dressyrtävling igen. Spännande indeed!
Snön har ju kommit ordentligt nu så hästarna går inne på nätterna och är sedan placerade i hagen utanför stallet. Detta innebär att energin kommer räcka till lite mer bus och speciellt under ridturerna, kan bli intressant att se vad C tar sig till, nu när han har muskler och allt. Haha!
 
Jag och mr J köpte ett soffbord här om dagen, kastade bort alla kartonger (eller ja, flyttade problemet till förrådet..) och inhandlade öl och vinglas. Allt detta invigde vi med en fest igår. Runt femton pers tryckte sig in i denna lilla lägenhet och skulle få plats i soffan. Men det var mysigt, varmt och mysigt! Bra musik i högtalarna, bra humör och bra sällskap.
 
Jag trodde jag skulle må sämre idag än vad jag faktiskt gjort. Brukar alltid lova mig själv att hålla mig till en alkoholsort, men det slutar allt för ofta med att jag dricker allt ändå. Men jag vaknade och mådde bra faktiskt. Och efter att vi somnat på soffan någon timma så mådde jag prima. Ibland har man tur.
Vi har nyss kommit hem efter att klämt en bakispizza, skönt att ha en av de bästa pizzeriorna bara någon minut härifrån. Passade på att inhandla lite ost och kex så ikväll blire soffhäng á la deluxe.
 
Imorgon styr jag härifrån och lämnar mannen med att lära sig att tvätta. Kan bli spännande att se hur det slutar. He-he-he.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback