when life moves faster than you

Sen var skolan också. Är det inte meningen att man ska bli klokare utav den? Jag tycker att hela min hjärna är ett enda stort tuggummi och jag får inte ut något vettigt - i något som helst sammanhang!
Hela bordet här är fullt i papper, böcker och diverse strunt, till och med så pass att vi får äta ute vid teven. Ändå tycker jag mig inte komma någonvart i plugget. Har påbörjat alla tre tentor (man ger ju upp när det blir jobbigt..) och kan inte slutföra en enda. Alla ska dessutom in på fredag vilket ger mig en smärre panik.
Men hur fan förklarar man fenomenet kärlek eller ett sociologiskt perspektiv? Det bara är - deal with it, skulle jag vilja skriva och skicka in.. Vet inte om det är så uppskattat.
 
Var nära på att skaffa en lägenhet nu i dagarna dessutom. En dyr studentlägenhet var impulsen. Tack och lov att fastighetsbolaget bara har några timmars telefontid på förmiddagen - då fick man kvällen att mala runt det hela. Nu i efterhand låter det hela absurt. 22kvm, fransk balkong och en pyttekokvrå för ca 3500 i månaden. Dock ingår allt men hallå?! Nu var det visserligen inte det som satte stopp på det hela. Fick några bilder ifrån tjejen som bor där nu och jisses vad förbannat litet det är, speciellt med möbler där också! Pricken över i'et blev att det inte fanns någon ugn. Det är gemensamt kök i samma byggnad men vafan, en ugn, är det för mycket begärt?
 
Idag är min sista dag här i Tälje. Ska bege mig hemåt i eftermiddag. Barnvakt imorgon och hela helgen, bror min ska åka Vasaloppet. Jävla hurtbulle! Blir trött bara jag tänker på det. Men på lördag blir det eventuellt utgång med flickorna. Tydligen hade jag lovat en fet förlovningsfest? Låter likt mig..
 
Äsch, nu bloggar jag istället för att plugga igen. Vafan!
 

Kommentarer
Tarja säger:

Hemtenta?
Vin... jag pratar och du skriver??
Hur jävla fel kan det bli liksom

Svar: Ahmen precis! Två snillen slår sina.. kloka ihop. Eller nått.
Emilia Saxin

2013-02-20 | 15:46:46
Bloggadress: http://skrammelihuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback