Välkomna bastards

Nu är det långt över en månad sedan jag lämnade något spår ifrån mig här på bloggen.
Jag har egentligen massor att skriva och berätta om men orken tryter lite. Har fullt upp med att överleva sommaren. Jag svettas bort, förbaskade värme! Hatar värme.
 
Mina dagar består som mest utav jobb faktiskt. Är inne på period två och snart är det över. Både skönt och tråkigt. Jag håller fast vid vad jag sa förra året, det är ett kanongäng och det är svårt att inte tycka om att jobba. Sedan får man bita sig i tungan emellanåt när tålamodet med vissa brukare tryter. Dock är dom alla så himla goa att det väger upp allting tusen gånger om!
 
 
Vad har jag hunnit med på denna tid, ska jag köra lite av en snabbuppdatering?
 
Har varit på dop med min käre bror i Södertälje. Som vanligt spårade det en smula men blod är alltid tjockare än vatten. Oavsett så var bilresan dit och hem ett minne i sig. Min moderna kassettbandspelare pumpades på högsta volym och ut ur högtalarna var det dom fulaste dansbandslåtarna ever. Vi fulade oss emot grannbilarna och var sådär jobbiga som bara vi kan.
 
 
Varit på räkfrossa med några jobbarhooompisar. Förade lite vid Villabadet (kanske lite för mycket?) innan vi satte tänderna i det som serverades på Vinbäcken. Jag lyckades ramla på dansgolvet cirkus tre gånger och alla gånger blev jag lika mycket utskrattad. Jag fick ge igen när det var Marias tur att kräla!
Sen hemåt, full som en kastrull på cykel. Tur att jag lever idag måste jag erkänna. Jag och trottoaren hade en dispyt och det en rejäl en! Ibland är det bra att man är så pass dragen att man är helt avslappnad för det enda jag drog på mig var två små skrapsår på knogarna. Skills!
 
 
 
Ett par kvällar hemma hos gott folk har det blivit också. Några har slutat med att man hamnat på Vinbäcken medan vissa slutat på någons soffa - går lika bra det!
 
 
Innan denna sommar så lovade jag mig själv att det inte skulle bli så mycket alkohol, allt efter att jag skummat igenom mitt arkiv och insett att det var det enda jag gjorde förra året - jobbade och drack sprit. Ser inte ut att bättra sig detta år, kan man hoppas på nästa?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback