så länge han inte är bättre än jag

Det är fasligt vad bra bloggen uppdateras i tentatider. Skrämmande!
 
Det märks att jorden snart snurrat (eller är det solen? Skit samma!) tillräckligt då jag vaknar av solsken i rummet. En av fördelarna med mitt rum - naturlig väckarklocka under senvåren, sommaren och sensommaren. Vad är mer underbart än det? Så vid halv åtta tycker min kropp att det är tillräckligt ljust för att kliva upp. Jag är till och med vaken och har slagit på kaffemaskinen innan tant T plingar på dörren. Hoppas hon är stolt!
 
Idag valde vi att agera fusk till Annas klass under Stureskolans dag. Det är poängsamling genom att hämta och visa upp diverse ting. Så vi plockade tussilago idag. Tänka sig, vilket vårtecken! Att vi sedan stannade på en påfart till en motorled är en annan femma.. hehe.
Sedan tog vi oss till stallet och red iväg. Först var tanken att vi skulle rida en kortare runda och kolla till läget i skogshagen. Slutade med att vi var vid Lidl och hälsade på Lindha. Alltid lika trevligt och Calle är alltid lika panikslagen. Egentligen är han nog inte rädd utan det är bara fixideer han har. Åkte förbi en vit (!) lastbil och han tittade glatt på den. Inte fören den passerat och börjat åka in i rondellen som han insåg att det var en livsfarlig lastbil och började slingra sig. Knashäst!
 
Imorgon blir det att hämta upp Sofia för en tripp till Köping. Hon ska gadda sig och sedan så ska vi kika på reaskor, halva reapriset föfan! Spännandespännande.
 
Nej, nu ska jag väl återgå till min förbannade tenta. Kommer inte på mer att skriva om för att förhala det ytterligare några minuter. Fuck.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback