am i wrong

Igår dog min teve. Redan när jag flyttade in här så var antennkabeln kass men lyckades få bild och ljud. Tills igår. Det fungerade inte alls och jag kutade ner till Chlas Olsson och inhandlade en ny. När jag frågade om hjälp så var det en superhärlig gubbe som hjälpte mig. Jag hade plockat på mig en vit och han utbrister "Du kommer in med en svart och tänker köpa en vit!" (Jag hade givetvis med mig kabel för att jämföra!!!!) "Här har du en svart, jag vet minsann hur petiga ni är med såntdär!" Jag skrattade lite och tackade för hjälpen. "Vill du att jag ska kasta den gamla?" - "Herregud nej. Jag ska visa för alla att JAG bytt själv" Och jäklar va gubben skratta. Unda om han var frisk. Han kanske inte ens jobbade där? Hehe. Får läsa i tidningen sen att mentalsjuk rymt. Nejmen va elak jag är. Hahah.
Men så kommer jag hem och ska sätta i den nya sladden. Tror ni att det passade? Nejdå. Först blir jag asirriterad för att gubbjäveln gett mig fel sladd men sen hittade jag faktiskt problemet. Själv. Ibland blir jag lite rädd för mig själv.. Nej, det är så att 'pinnen' som ska komma ut ur väggen sitter fast i den gamla kabeln. Någon har alltså haft av den en gång i tiden. Moget. Ännu mer moget att sånt händer på en fredag. Klockan fem. Så nu får jag vackert vänta till tidigast måndag. Surt. Jag är en teveoman!
 
Men jag tar till alkoholen i stunder likt denna. Sorgsuper. Sara kom över igår och vi chillade lite tills en av hennes kompisar också kom förbi. Runt elva trillade vi ut och gick över vägen för att komma in på Villa Etuna. Riktigt smidigt att ha klubben som granne. Men eftersom De Vet Du spelade där igår så var det mest fjortisar osv. Tog typ tjugofem minuter att få beställa i baren. Jag och Sara tröttnade och drog till Royal istället. Supertrevligt ställe!
 
Jag bokstavligen ramlade hem under natten och det resulterade i ett superont knä idag. Måste ha vridit runt eller något sådant för kan inte böja knäet alls. Eller nu börjar det ge sig en smula men imorse. Höll på att dra i golvet när jag la tyngd på benet. Så jag har hoppat runt som ett freak här hemma - utan teve!
 
Aja, jag kör rond två ikväll. Iskall öl och fixering innan jag kutar till tåget och far mot Södertälje. Hörs när vi hörs sen..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback