it's a party

Korvsoppan blev godkänd. Förutom att paprikabitarna jag hade i smakade tvål. Wierd. Ingenting ska tamefan vara bra någon gång. Men man lär av misstag tror jag det heter? I sådana fall kommer jag bli världskock innan dessa tre år i denna lilla skrubblägenhet är över. Om jag lever så länge vill säga..
Denna förbannade soppa höll på att ta livet av mig idag! Lite överdrivet kanske men faktisk vill döden ha mig så hade han kunnat tagit mig. True story!
Satt och åt lunch (soppan) när jag ser en superstor bit basilika. Jag är ju alltid kinkig med mat så jag väljer att plocka bort den och tack gode gud! Denna stora bit visade sig vara en glas/plastbit dold under just basilika. Ingen liten bit heller då den mätte ca 1,5cm!! Vass som tusan och några glupska sekunder innan kunde ha skurit upp hela mig inifrån - och det vill man ju inte?! Nej vars, men hade inte vart direkt trevligt OM den hade satt sig på ett mysigt ställe och vart ivägen.
 
Lite roligare nyheter kanske jag ska berätta också. AHA! Nu kom jag på varför jag nästan dog. Någon måste dö för att få nytt liv här i världen!! Nej usch vad hemskt. Inte min mening att låta så brutal..
Men tillbaka till det jag skulle förtälja. Igår blev jag moster igen!
Syster har försökt ploppa ut barnet sedan igårnatt men fick åka hem på natten igen för inget mer än att vattnet gick hände. Så skulle dom få komma tillbaka på morgonen för eventuell igångsättning. Igårkväll så kom han! Halv tio klämde hon ut en nästan fyrakilos unge, 57 lång.
Alla dessa uppdateringar när folk får barn och berättar vikt och längd får mig alltid att säga ALDRIG. Herregud, fatta att kläma ut något så stort som sedan kommer störa en i resten av ens liv.. Vem gör sånt frivilligt? All heder till er måste jag erkänna. Jag ska bli crazy-cat-lady fastän jag hatar katter och katter hatar mig.
 
Nu ska jag steka pannkakor. Får se vad för hemskt som händer nu..
 
Trodde jag läste beteendevetenskap...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback