stallhäng och jobb

Fint väder även idag. Vi får se vad helgen har att komma med, om det blir snö eller inte. Jag tror på inte. Eller jag hoppas på inte i alla fall.
Hur som helst så har förmiddagen spenderats i stallet. Calles dörr har länge varit knäpp och trasig och den är ju inte direkt lätt att förflytta. Varje gång vi hängt upp den igen så har den ramlat ner dagen efter. Idag så tröttnade jag och T så vi bestämde oss för att byta. Klykan på den gamla dörren var helt utsliten och säkerligen därför den ständigt ramlat ner.
Vi mätte (med hjälp av balsnören givetvis!) de två andra dörrarna vi har och jo, det skulle vara samma mått. Så vi bökar ner den gamla dörren och fram med en "ny". Några svordommar och lite jävlaranamma så fick vi upp dörren. Dom är ju inte lätta på en fläck och väger x antal hundra kilo, om det ens räcker.. Väl uppe så passar den ju inte alls!
Låsannordningen som sitter på väggen var på tok för långt ner och dörrens lås ska vila ovanpå. Skills.. Tarja började skruva bort den ifrån väggen och till min förvåning (hennes också fast hon inte vill erkänna det, hon tror hon är så duktig..) så släppte bultarna/skruvarna himla lätt med tanke på hur jävla länge dom suttit där. Vi skruvade upp den igen och mot vår förvåning igen så passade det klockrent! Hur stora är dom oddsen när vi kommer till mig och T? Haha.
Fast imorgon så har väl dörren ramlat ner, med vår tur.
Som ni ser så är det galler på denna dörr, det har vi inte på någon annan. Men med tanke på att C alltid brukar fastna med grimman i de utstickande grejerna på utsidan så lät vi gallret vara kvar. Han har också en tendens att hänga på dörren med halsen vilket kan vara en anledning till att den gamla gick sönder. Kan bli spännande att se hans reaktion när han får komma in ikväll!
 
Nej, nu ska jag käka och sedan dra vidare på jobb. Blev inringd idag och imorgon. Det är skönt att få jobba ibland!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback