femte augusti

Hejsanhejsanhejsan!
Jag ska nog konvertera till att bli svart..! Jag har redan börjat så jag tänkte att det är lika bra att fortsätta. :)

Målade idag somsagt.. Men först vart det en iskall tripp till ÖB där jag inhandlade rollers, cider och kakor. Man kan ju inte jobba på fastande magen. :'D Men jag stannade till hemma hos mama och fick i mig lite frukost och så. Sedan blev det att fara ut till stallet där Tarja redan satt igång. Suresure. Vart att spotta i nävarna och ta tag i en borste och skrubba väggar idag med. Men inom en timme drygt så var alla boxar tömda på skräp och det som inte fick plats i sadelkammaren ställdes antingen ute i gången eller i mitten av en box. Så foder står i samma box och de två sängborden står i en annan. Kul information.. ;) Jag tänkte mest på om ni tänkte besöka oss inatt så vet vi vart sakerna står. ;) haha!
Men plötsligt så stod vi utan jobb då alla väggar var skrubbade osv, alla fönster var putsade och taket rengjort. Tänkte att det var lika bra att sätta igång att måla på en gång. Och eftersom vi inte fått färg till taket ännu så kunde vi inte måla svart utan det blev galler. Så fönstergallrena blev de fösta att få blanklack. Dock bara de yttersta spjälorna då de innre ska vara i guld. :* Kommer bli döläckert. ^^ haha! Vi hann även med alla boxgaller och järnlister. Äver när så kommer allt galler vara blanksvarta ytterst och med guld innerst. Yess.
När vi i princip var klara på kom papa med pizza som var mycket uppskattat! Jobbat i ca åtta timmar på bara kokor och cider så vi ganska hungriga. Svarta om fingrarna (eftersom vi inte tänkt till för att skaffa fram lacknafta) stod vi och åt pizza. Supergott!
Imorgon hoppas vi på att färg till taket kommit så vi kan sätta igång med det. Annars blir det att ta det vita på väggarna. 
Hur som.. Blir la bra.. :)

Lärdommar;
1. Hammarlack påverkar hjärnan!
2. Läs på burken innan om den är vatten eller lacknaftabaserad!
3. Spindlar är oerhört jobbigt äckliga.

Det är helt sjukt egentligen.. Jag är i stort sett hur mycket somhelst i stallet men jag klarar ändock inte av spindlar. Ryser ända uppe i hårbotten..!

.  .  .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback