tionde - trettonde augusti

Hejsanhejsanhejsan!
Blir en uppdate här på ett par dagar i ett svep nu då. Mycket har allt hänt må jag säga.

Söndag:
Till att börja med så har jag ju varit hundvakt hela helgen. Så jag vart relativt stressad här på morgonen när jag insåg att hunden skulle ut innan jag for också. Menmen, träffade trevligt folk där på morgonkvisten för att sedan följa med Lindkvist och lämna av transporten vid stallet. Sedan blev det att packa det sista hemma hos papa och för första gången på evigheter cykla ut till stallet. Jag måste medge att jag saknar cyklandet och tänker nog allt återuppta de dagliga cykelturerna till stallet. Hög myshetsfaktor på det må så sägas!
Väl i stallet igen så träffade jag en målande Tarja och yngsta dottern Natanya. De hade bra fart på målandet kan jag ju påstå för undan gick det allt! Lite annat än mig och kusins flamsande. ^^
Hur som. Runt fyra så dök broder Saxin den äldste upp och tarnsporten kopplades till bilen. Följden av min familjs oerhört superb'a kommunikation gjorde så att även fader Saxin fick komma ut och vi packade in alla saker i hans bil. Kul.
Vid fem kanske klockan hade hunnit bli så närmade vi oss Lindkvist vilka också mötte oss när vi kom. Hästen lastades av och släpptes i hagen. Efter det så tog kvällen slut ungefär.

Måndag:
Hästarna släpptes tillsammans i hagen vilket gick jätte bra. Inga sparkar, tjuvnyp eller bakåtstrukna öron. Dock har hästen dragit på dig två bitmärken vilka var ytliga. Han borde tuffa tillsig lite istället för att vara en feg toffel.
Red iväg en sväng och Calle borde få bättre kondis.. Hårdträning för hela slanten nu då!

Tisdag:
Inget intressant hände.

Onsdag:
Blev att gå upp tidigt imorse för att fara in till Arboga då både Ida y Linus skulle klippa sig. Själv bokade jag en tid innan skolstarten. Tummen upp!
Sedan, när Lindkvist rakat av sig håret så blev det att gå till stationen där vi hoppade på random tåg och landade i Örebro. Träffade på fjortisvännerna.
Slösade pengar idag. Ett par skor till hösten, hårinpackning, hårsnoddar och ehm.. Loka och tuggummi. Haha! (:
men ska väl antagligen till Sthlm med Julia y Cajsa (tror Julia nämnde någon mer menmen) senare så får väl se om jag finner något då. Reorna är ju slut nu. ):

hejdå!

Kommentarer
JULIA säger:

Jag blyr grymt förolämpad av att du kallar mig fjortisvän! Vi måste bestämma nån dag vi ska åka till sthlm snart. Speciellt om vi ska boka buss. Jag tycker att vi ska åka på måndag eller Tisdag (:

2008-08-14 | 23:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback