"det som inte går med våld..

går med mera våld!" Det är ett utav de andra minst lika bra ordspråk som vi har ute i Godby.
Men nu skulle vi inte tala om sådant inte.
Nejnej, jag tänkte dela med mig om den fatalalastiska upplevelsen jag fick vara med om nyss.
Mamma har för ett par dagar sedan varit på ett sådant där ljusparty någonstans och kommit hem med något helt annat; två handprodukter. Vi provade dessa ikväll. Jag och Kent fick vara försökspersoner.
Först någon slags skrub. Typ som peeling fast detta gjorde tusen gånger ondare. Ajaj! Gult var det. Och luktade citron. Mamma sa åt oss att skrubba massor, Kent tyckte jag var klen när jag frågade om det var bra så för att det gjorde ont. Till min lättnad fick vi skölja händerna ganska snart. Redan under vattenstrålen när man försökte få bort de hemska kornen så kände man hur lena händerna blivit. Otroligt! Sedan på med någon creme som var fetare än USA's befolkning. Typ.. smör. Det var skönt för händerna i alla fall och tur det.
Så nu är händerna baby-rum-lena och doftar svagt av citron. Kan inte bli bättre.
Nu ska jag sussa, klockan är på tok för mycket!

Imorgon blir det att åka till Kungsör ändå.
Vi håller tummarna för att det kommer vara trevligt folk, m y c k e t trevligt folk. *vissel*
Sängen var det ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback