i can show you the world

Det där men bussar är ganska intressant att tänka på. Jag har absolut inget liv.
På bussen hem kom jag att tänka på att alla vill på bussen först, och det är ju för att få de bästa platserna. Och vilka är då de bästa platserna? Jo, det som är längst bak såklart..! Dels så har man utsikt över större delen av bussen men också så kan man slippa fasan att dela rad med någon okänd!
Jag har märkt att när folk hoppar på bussen efterhand så sveper man snabbt en blick över folket och kollar om det finns någon tvåsits ledig. Finns inte det så slår man sig ner på första bästa. Tjejer slår sig ner bredvid tjejer och killar bredvid killar. Eller så kan det vara så att killar slår sig ner bredvid tjejer i värsta fall.
Jag som i princip alltid sitter i bakre delen kan se att ofta finns det massor utav lediga tvåor bak men folk verkar inte vilja gå igenom bussen. Så de bakre är populära för att man har koll och kanske slipper dela bakterier..

Min dag annars? Ptja.. ehm..
Jag har haft huvudet i en ugn. Städning stod på schemat. Vi stackars ettor åker såklart på att göra skitgörat. Blev bulle efteråt. Mums.
På engelskan blev det film. Vikarie. Han sa "Nu går jag, kom ner med filmen när lektionen är slut" och sedan gick han. Vi måste vara helt totalt iqbefriade för vi satt kvar, hela lektionen! Inte en enda drog. Helt otroligt. Haha. På Sture skulle det inte ha funnits en kotte kvar i salen innan dörren efter läraren slagit igen!
På historian blev det en del skratt..

Lärare: "Plantageägare, vad är det?"
Emilia: "Någon som äger ett plantage?"
Lärare: "Precis.. Och vad odlar man på ett plantage?"
Elev: "Tobak och.. ehm.. negrer!"

Btw, jag hämtade mina nycklar idag. Fy vad skönt det kändes att åter ha dom i handen. (: haha.
På tal om tuggummi.. 22 Augusti bler det ruuligt. Coldplay för hela slanten (många slantar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback