nionde juli ; tres

Tjoho, nu luktar jag svett, häst och myggspray.
Mjo, for ut till stallet, finns väl inte så mycket att förtälja om det historien.
Packade på hästen massa utrustning och gav mig ut på 'ridbanan'. Körde igenom det där programmet, typ ridmärket eller vad det heter. Superenkelt, volt vid A, upp till C och volt. Halvt igenom vid C, fram till A, halvt igenom igen. Upp och förbi C (glömt bokstav eftersom våra sitter fel) och snett igenom, förbi A och snett igenom igen sedan upp till X och halt. Det var mäkta intressant att veta därför skrev jag ut det. Hur som, på volterna satte jag upp två cavaletti som han fick trava över. Gick perfekt. Han valde tempo, ökade stegen osvosv och slog bara i en gång på alla de gånger jag trixade oss över. Kuuul!
Galopperade idag med. Men eftersom han inte riktigt kan balansera sig i galoppen så låter jag honom bestämma rätt mycket själv. Så det går väl en aniiing för fort men sak samma. Och idag bestämde Calle att han ville träna på förvänd galopp och tja, det gick faktiskt bra. :) Känns alltid kul när han klarar svårare saker (även om han inte vet om det själv).
Tarja kom förbi senare så det vart en hel del prat.
Hur som, nu är jag helt hemma och tänker hoppa in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback