sjätte juli 2

A small update..

Min bajskaka smakade förträffligt. Den smakade skitgott. Ha-ha-ha! Kul humor typ.. Jag är en riktigt rolig typ jag, enligt min själv. men det brukar låta så. Sak samma. Det smakade superbra. Och det tyckte så även Kent och mama. Ricki fick grädde, han tyckte med att det var gott. ;) huu!
Fick åka hem sedan, dom ville inte ha mig hemma. Nejmen no car tomarraw. Kent och hans två poolers ska ha den imorgon (för er ovetandes så har vi endast en bil som fungerar!) så Kent den allsmäktige skjutsade hem mig här nu på kvällskvisten. Jag, lika rastlös som alltid tog Ragnar och for ut till stallet en snabbis.
Jag har igen skam i kroppen så jag tog med longerlinan och Calles grimma och satte hästen i arbete. han var superduktig. Efter ett par rejäla glid i det blöta gräset så insåg han att det var bäst att inte hoppa runt som han gjorde utan tog det superlungt och fint. Somsagt, han var duktig idag. Travade lungt och höll igång till och med i en liten volt. Och då menar jag liten . Tänk er lite småblött underlag (var lera blandat med gräs ungefär), det regnar, trav och på en relativt liten volt. Ni lite mer hästkunniga (och som känner till Calles longerfasoner) förstår att detta var inte något som händer varje dag inte. Så jag var superstolt över aset today. Sedan, när jag går igenom honom mer basic (stavas det med c, k eller ck? o.o (med händerna byw, efter passet)) så upptäcker jag ett superäckligt sår i hans öra. o.o Hur lyckas man med det liksom? Det var relativt djupt i mitten och skinnet var avskalat i en area. Var hade sipprat ut tillsammans med blod och usch, det var inte en vacker syn, men detta syntes inte på längre håll. Hur som, det var bara att traska till stallet med kräket och tvätta rent. Ringde Tarja för rådgivning och hon tyckte att eftersom det varken blödde eller varade nu längre så skulle jag bara tvätta och låta det vara. Så jag får titta på det imorgon och se om det blivit bättre eller sämre. Jag är bara rädd för flugorna och så som älskar dessa sår. >< FY!
Nu är jag hemma igen, blöt men ovanligt välmående. Illamåendet efter den där bajskakan har passerat och jag är trött. Ska väll duscha snart, lägga över bilder och sedan, om jag har ork, kolla igenom samt redigera vissa.

Insåg när jag traskade med Calle att nästan halva sommarlovet har passerat. Det är depperimerande om något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback