nionde juni

Nu är snart klockan halv ett och jag har fortfarande inte gjort mer än att slocka på soffan i en timme. -.-
Tänker nog göra våfflor snart för att sedan städa lite smått. Kan ju behövas i denna lägenhet kan jag ju säga! fast det kan man ju ha delade meningar om. För om man gillar att bada i damm så är det faktiskt ganska mysigt hos oss. Jag kanske ska öppna ett hotell? "saxins hotell - ej för allergiker" Nåå? :'D
Hur som, efter att jag pulat runt här hemma så åker jag hem till mama. Måste kolla om Camilla är hemma först men sen så blir det att sola gärnet! :D mysmys!
Fullt upp resten av veckan kan jag ju säga. Måste sträckläsa Idas bok på nästan 200 sidor tills på Söndag, men tja, det ska gå det med. :)

Måndag: Camilla, mama, stall
Tisdag: stall, joina Idas klippning, hem till Lindkvist
Onsdag: Ensam hos Ida
Torsdag: Ida slutar 9:an!!!!!, joinar resterande av fam. Lindkvist och umgås med dom
Fredag: Nada?
Lördag: Fooolk hem till Ida, avslutningsmiddag
Söndag: In till Boga igen, möte sen hem till Said.


18.oo
Sådär, nu är jag hemma hos moder.
Fick en smärre hjärtattack när jag startade mopeden. Den startade och gick superb (innan jag åkte) men då helt plötsligt bara dog den. Jag trodde såklart att nu skulle jag få gå (broder Saxin den lille har lånat cykeln) men så provade jag igen och då startade den och gick prima. :) Så tog jag vägen förbi Camilla und Magnus men bilen stod inte där så jag chansade inte utan åkte vidare. Tänker nog allt ringa ikväll. Hur som, for ut till Bilisten men insåg att dom inte tog sedlar så då gick jag in och växlade så jag fick sedlar för att åka vidare sedan. Menmen, lite fikasugen som alltid så tänkte jag allt hälsa på Farfar och Anna. Och ojoj vad glada dom vart. Nyss ätit men se på tusan så skulle vi fika direkt ändå. "Man har alltid plats för fika" sa farfar och skrattade så han höll på att trilla av stolen. Sötmänniskor det där! Så jag vart kvar där i någon timme och tjänade två hundra kronor. Lovade att komma tillbaks snart och spela kort. :')
Sen for jag vidare till Statiol för att tanka med mina nyinväxlade sedlar. Tror ni dom tog sedlar? Nehejdå! Så jag fick allt prova något nytt. Tanka först, låsa mopeden och traska in. Ja, det var faktiskt läskigt! Men nu kan jag det ändå. Och oj vad dom ändrar hela tiden! Men snyggt blire. :) - Kul samtalsämne!
For vidare hem till moder Karlsson men jag möttes bara utav Safira och Ricki. Moder och 'Fader' visade sig vara på lasarettet och kollade in moders öga osv. Tre brott kring ögat och knäckt näsa sedan en rejäl bula vid ögonbrynet. Jag trodde inte att man kunde få en sådan färg. x) haha. Seriöst, det är typ.. blå svart och ser påmålat ut! Mjoo..!
Solade en stund också, men så kröp det en fästingliknande sak nästan på mig så då tappade jag lusten och åt glass istället. :'D
Ska väl se om jag drar vidare till stallet eller om jag sover kvar här. Upp till bevis! ;)

Safira blir nu kvar här i minst två månader då en nyy valpis kommer. :D Hundar överallt! Wosch"

Kommentarer
Anonym säger:

Jag måste komma till er snart så att jag får klappa lillhunden! :o

2008-06-09 | 19:05:01
Bloggadress: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback