tjugoåttonde maj

Somnade inte förrens vid två igår. Ganska drygt.. Var rejält trött i morse men kom iväg ändå.
Började med att kolla klart på Goal filmen på spanskan. Får 3 av 5 toasters! Efter spanskan så vare idrott. Jag sprang spåret.. Nästan två kilometer på 14.12 min så jag är jobbigt nöjd. :) Helt slutkörd men det var bild efter så rätt okej ändå. vart klar med bilden och faktiskt vart jag en aning nöjd. Asfalten/gatan kunde ha fått bättre skiftningar och så men men.. Esben skrämde mig rejält där med. Fy jag vart seriöst sjukt rädd att jag hade gjort någotning! Hur som, redde ut sig tillslut men jag vill verkligen veta vem det är! Fy så himla omogen liksom, skaffa er ett liv istället för att sätta andra i skiten!
Snabb lunch för att sedan gå hem. Hade ingen svenska. BajsMargit vägrade att släppa oss trots att det var den enda leketionen för oss med kemi kvar så hela klassen nästan drog hem. :'D
Ska väl hem till Camilla snart antar jag, trevligttrevligt!

det är varmt ute, solen skiner, skolan är snart slut, ska antagligen rida idag och min klänning har kommit som pappa ska hämta ut. :D Humöret är på topp!

Ska kila över till Camilla nu så jag uppdaterar väl senare. Ciao.



Detta kallas uppdatering!

Var som sagt hem till Camilla. Trevligttrevligt. Fikade lite, pussade Ricky och hade det skönt i solen. Gick igenom ett helt kapitel idag så jag har dos kapitolos kvar. :'D Jag känner mig pepp här nu alltså! Efter jag vart hos Fam. Olofsson så vart det att kila till affären med pappa och hämta paketet. 444:- fattigare är jag nu och jag vet inte vad jag tycker om klänningen än så länge. Den var mörkare och.. glittrigare än den på hemsidan man sak samma anatar jag. Den var fin i alla fall. Dock är det ryggen. En aning för stor och låg. Men om det nu går att ha linne under eller någon tröja över så blire prima. Ska väl hem till mamma och höra hennes åsikt med. Har ju om inte annat två andra klänningar att välja mellan, eller tja, det är väl mer tunikor men sak samma. Ibland har min moder bra smak på kläder. Haha. Provade klänningen länge innan min mage började ta kontrollen och sa att han ville ha mat. Kaxig typ det där! Jag gräddade vofflor och allt så en applåd till mig! Gott om inte annat.
Stallet efter det. Så otroligt skönt ridväder idag. Tänkte inte alls rida långt men tog en rätt bra sväng ändå. Mest skritt eftersom Calle har noll kondis och på dessa ridvägar så får man allt lyfta på fötterna. Sen förstår jag inte vad en lastbil med släp ska in på en smal väg som inte leder någonstans att göra? Visst om chauffören bor bortåt Mordåker men måste han ta hela lastbilen med sig? No way att han kan möta någon på den vägen! Jag hade då lyckan att möta honom i en sväng.. >< Calle vart inte glad kan jag ju säga. Men jag var snabbt av och försökte lugna ner hästen. Och visst att gubben saktade ner men han fortsatte att köra fast Calle snurrade runt och var allmänt livrädd. Ibland blir jag bara så trött. Han var tvungen att tvärnita en gång då Calle for ut i vägen och för att han kom för nära. >< Så fick jag dra med Calle upp på kalhygget så långt vi kunde komma, dvs ca en meter, för att låta honom köra förbi. Vad gör inte aset om inte lägger på gas så att det skriker om det och kör iväg?! Jag skulle vilja stypa folk långsamt. Tog sjutusen år för Calle att lugna ner sig så att vi kunde fortsätta. Men trots allt så kötte sig hästen otroligt bra. Han lyssnade på mig och drog inte iväg som han brukar. Körde ner huvudet i armarna på mig sen när han höll på att lugna hjärtat. :) Han är bra söt när han vill!
Galopperade idag med och jag satt kvar. Det är ju helt otroligt. Jag var påväg av en gång men annars så nej. Dock gick det en aning för fort stundtals men jag kunde hålla igång honom i galopp en lång sträcka helt utan bockningar. Så man får väl la hoppas att han kommit över lekfasen. :)

Imorrn äre innebandy, jag ska äga alla.
ehja, vi ska köra mot 8hi så snacka om att vi kommer loooosa stort! Fy bubblan vad vi suger!  Men men, blir nog kul ändå.
Ska kila och dejta kudden så ciao!

Kommentarer
Anonym säger:

Du kan väl ta med klänningen imorgon så jag får agera smakråd? ;) .. Om du inte ska den här klänningen nu så är det ju till och med mer panik för dig (än för mig) att hitta något till avslutningen. Jobbigt! Btw, ska vi vaxarrej i helgen?

2008-05-29 | 13:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback