tjugosjunde maj

Dryg dag måste jag medge! Känns som att denna vecka hållt på i evigheter och ändå är det bara tisdag idag. Snälla döda mig?
Hur som, fick skjuts av Mathildas mamma till skolan eftersom hon skulle skjutsa enbensförlamade-Charley. Så det slitade med att vi var sex stycken i bilen?! Trångt men skönt att slippa gå! Hade ju tröjorna med så jag slapp bära den hela vägen till skolan också. Ept'n var att dela ut tröjor, inte lyssna på Hans och hjälpa både Masiel och Mathilda med fysiken. Chill eller vad man nu säger. Känner mig inte alls så inne för att veta vad allt betyder, men jag drar till med sådanna ord ändå så att det verkar som att jag har koll. Den ni.
Spanskan var att kolla på film, Goal tror jag den heter allt. Rätt okej ändå. Lämnade in böcker och hade betygsnack med. Ligger på ett starkt G och hon trodde att om vi hade haft en bra lärare från början så skulle jag ha haft ett VG och om inte ett starkt sådant. Hon tyckte i alla fall att jag skulle ta spanska på gymnasiet och att jag säkerligen skulle få ett VG och därmed plocka ett helt meritpoäng. Men jag vill läsa tyska med så i've got a problem! Hua. Får la se hure blir med den saken. På matten sedan så käkade vi glass på skolgården. två stycken för att vara exakt. Gottgott! Lunch sen och efter det så vare kemi. Sista kemilektionen på läääääänge. Det om något är jag glad över! Fick tillbaks inlämningar med. VG på räknegrejset och VG på uppsatsen så är sjukt nöjd faktikst! Skulle ha fått alla rätt på räknetjaffset om jag inte bara gångrat formelmassan istället för plussat. Ajabaja på mig! Nöjd ändå för jag har aldrig fått VG på någon uppgift i kemin så. Happydance för mig dårå. Engelska med bajsMargit. Ja, vi är så pass omogna att vi har gett henne alla möjliga smeknamn. Hon förtjänar det?! Hon har sagt framför oss att vi är den värsta klass hon någonsin har haft, bara för att vi säger vad vi tycker och kritiserar det vi tycker är fel. Hon brukar få värsta rycken när vi påpekar att vi inte förstod någonting på ett prov. Som det senaste, ingen hade förstått en uppgift och alla hade fått flera fel pga detta men allt hon har att säga var: Jag har gått igenom det på tavlan. saken var att det stod på provet; "Sätt in rätt temaform på verben" och så stod det tre ord i slutet utav meningen men då menar hon att på vissa så fanns det inte med bland dessa tre utan man skulle göra om ett helt annat ord att sätta in?! Hur som, det var helt stört och jag missade åtta poäng som bara gav mig G. ><
Skulle ha svenska efteråt men eftersom vi inte gör någonting eller kommer få något nytt så fick vi gå hem. Och vi satt ett tag i UllaPullas arbetsrum och tjattrade ett tag. Var ett par andra lärare där och så några utav mina fjortisvänner+Krullet. Var rätt roande. Fick i alla fall reda på utav UllaPulla att jag har en stor chans att få MVG i slutbetyg så. Ännu en happydance! Just ja, jag och Krullet (aka, Cajsa) satt inne hos Robert och Torbjörn en stund med. Och fy så.. annorlunda Robert var när det bara var vi. Han skrattade och typ.. brydde sig. Skämtade gjorde han med. Hur som, jag vart förvånad då det är samma lärare som knäckte mig totalt förut..! Fick halstabletter och så skrev jag ett brev till Torbjörn på hans dator. Haha.
Det som gjorde min dag var ändå mina nycklar. FY! Jag och Mathilda var precis hemma när jag insåg att jag inte hade mina nycklar så vi gick tillbaks till skolan, eller ah, cyklade. Fick reda på att Alex hade kastat omkring med dom vid skåpenoch en massa, sa Lunkan. När vi pratade med Alex så hade han gett dom till Lunkan i trappen. fick prata med Lunkan igen som sa att han hade gett dom till Alex igen som hade gett dom till någon annan. Ringde Alex igen, han ringde Lunkan som inte svarade och sen till mig och sa att han hade gett dom till Lunkan osv. Jag ringde Lunkan som fortfarande inte svarade. Jag och Mathilda gick då och letade efter honom och när vi hittade honom så sa han att han hade satt mobilen på ljudlös. Jomen hej idiot! Skulle precis ge upp innan jag frågade Anders som i sin tur frågade sina elever. Han kommer tillbaks med hon fjortisen med snygga ben och hår (nej, jag kollar inte på tjejer men hon har snygga ben?) som säger att hon gett nycklarna till Marja-Lena som alla trodde hade gått hem för dagen. Gick till personalrummet och till min lättnad så var hon där och jag fick tillbaks nycklarna. Hade den kärringen (alla hatar henne med.. ;)) lämnat nycklarna till expeditionen (någon som har en ordlista?) i samma stund som hon fick dom så hade det hela tagit en timme mindre. Men jag fick tillbaks nycklarna och det är det som räknas? Hann hem i en kvart innan det vart att ge sig av igen. Tandläkaren nästa. Gjorde så sjukt ont denna gång att jag ville börja gråta, och jag gråter inte i första taget. Men jag tror inte att bedövningen hade satt sig riktigt och hon kom åt någon rot (?) flera gånger med sina äckliga borrar och så. Sen att hon drog med en såndär krokgrej så det kändes som att käken skulle gå av gjorde inte saken bättre! Så nu har jag ont i båda sidorna eftersom jag inte fick en chans att säga att jag har ont i andra lagningen som dom gjorde förra veckan. Ska se om det blir bättre annars äre ju bara att åka tillbaks. Hon slutade hela besöket med; "Och du vet vad som gör att man får hål i tänderna?!" - *jag var på gång att svara* - "nu ska du svara "JA"" . Trevlig prick det där.. Vi tre har alltid så givande samtal.. Dom pratar och jag lyssnar. Men seriöst, det är ganska kul när man hör hur dom försöker hänga med oss ungdomar.. HAHA. Sen kan dom ställa en fråga och innan man hunnit nicka eller så så har någon utav dom redan ställt en annan.
Lång blogg men jag har bara lust att skriva. Det bara rinner ur fingrarna och det går inte att hejda typ. Och det är ju upp till er om ni vill läsa så fuck you all! Eller nej, stanna kvar och läs innan ni går. huhu. humorn på topp!
Efter tandläkaren så for jag hem till mamma och tvingade henne på mat. Hann inte på mötet då jag var hemma ifrån tandläkaren vid fem typ, och skulle jag äta plus allt annat så skulle vi inte hinna till sju heller så bajs på det. Var typ sjutusen bilar ute hos oss idag. vet inte varför men när jag var ute med Ricki så hör jag någon som säger; "J*vligt fin hund du har" och så var samtalet igång. Han hade också jakthundar och jagade och så han med. Men nu var han i Arboga med några Schweizare och dom skulle ut till Hjälmaren och kolla när dom fiskar. Vad jag uppfattade det som så var han snubben som jag pratade med ansvarig för fiskeförsäljningen som går till Schweiz och dessa typer ville se hur fisken fiskas och göra ett repotage om detta somsedan ska visas i Schweiz-tv.. Kent som lånat min moppe och töntat runt på kom och så var jaktpratet igång. Hur som, trevlig prick men ful dialekt. Bohuslänare så det lät som han svalt en fisk. Haha. Jag trodde första att han var norrman!
Nej, nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen och kanske kolla på en film. Får la se. :)

Onsdag: Plugg, studie, stall
Torsdag: Frilufsgrejs, möte
Fredag: Frilufsgrejs?, stall, Lindkvist
Lördag: Lindkvist, rida, vaxa benen (läskigt!)
Söndag: Möte, stall, prova håruppsättning (ännu läskigare!)
Måndag: Nått i plugget, stall
Tisdag: Mentorsdag, möte
Onsdag: Mentorsdag, studie, stall, lärarmiddag?
Torsdag: Kyrka, betyg, fika med tjejerna, middag hos mormor med Johlin, möte?, hem till Masiel.
Fredag: SOMMARLOOOOOOV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback