torsdag ; femtonde maj

sannerligen en mycket spännande dag må så sägas!
Började med att jag blev väckt utav telefonen tjugo i åtta. TACK TARJA! :D Så jag vart inte ett dugg försenad today utan var påklädd när Mathilda kom och pliiiingade på dörren. ^^ huhu. Bra jobbat!
Vet inte riktigt vad som hänt idag mer än att Danela höll på att döda mig med sin vattenflaska! o.o läskigt! Och så att jag fick G på engelskaprovet. :') Fy vad jag suger.
På hemvägen måste jag och Berndtsson fått i oss något olämpligt för usch vad vi skrattade alltså. Hela vägen hem. o.o Men ah. ^^ Sånt kan vara trevligt det med. Speciellt när jag trodde att mopeden var död idag. Men det var jag som inte alls hade kollat ordentligt. Så kan det också vara.
Kollade kläder när jag kom hem till mamma och så med. YAY typ. Sen så möte. Trevligt..!
Kopierat ifrån TOBEHAPPY.blogg.se ;
"Nu är det sannerligen bevisat att jag är riktigt glupsk. Jag åt en halstablett från golvet! Och inte vilket golv som helst, ska påpekas. Ett golv som cirka 100 personer går på runt 4 dagar i veckan. Saxin tog upp den, granskade den noga (jag trodde ju naturligtvis att det var hennes som hon precis tappat ur sin väska och att hon nu övervägde att äta den). Innan hon hunnit stoppa den i munnen, slet jag den ur hennes näve och stoppade den i mitt eget gap. Hon gav mig en lång och ytterst konfunderad blick, gapande av förvåning. Jag tuggade gladeligen i mig den. Efter ungefär tio minuter börjar jag fundera och känna mig en aning orolig. Därför frågar jag viskande Saxin:
"Duu.. den där halstabletten var från din väska, va?" Varpå hon svarar:
"Neej..."
YES! där satt den. Känner mig lite lagom fräsch nu, speciellt efter att mamma meddelat följande möjligheter:
1. Någon kan ha sugit på den och sedan tappat den (men då protesterade J och sade att då borde den ha klibbat fast i golvet)
2. Någon snuskig typ som precis varit på toaletten utan att tvätta händerna kan ha tagit i den."

Efter mötet fick jag gott åka hem på moppen i spöregn. trevligt! ><
Nu sitter jag här och snackar med trevliga pojkar för en gångsskull.. ^^ haha


Akryl räknas inte som en drog och går att beställa hem från internet, Mårten tänker åka hem till Tomas vilken dag som helst och i sommar vet jag inte vad som händer riktigt. Ibland blir jag bara så himla trött på min bror och vill låsa in honom i ett vadderat rum, bara så att han slipper allt han håller på med. Jag vet att det finns många som håller på och att det faktiskt är rätt vanligt. Men jag kan och vill bara inte acceptera att min bror är en utav dom..! Jag vet hur det en vacker dag kommer sluta. Jag vet att jag kanske en dag kommer att få gå på hans begravning. Det låter hemskt och som att jag drar elaka slutsatser, men det är så de flesta fallen slutar. Och jag känner min bror, jag vet vilka han umgås med och jag vet hur han fungerar. Det finns inte en chans. Men det är upp till honom, jag har stått vid hans sida och gjort allt jag kan men han verkar ju inte vilja så jag tänker inte längre bry mig. Jag orkar inte bry mig längre helt enkelt. Jag vill bara minnas allt vi gått igenom, allt vi gjort tillsammans, bra som dåliga saker. Jag kan fortfarande se hans panikslagna blick, känna hans beröring och höra hans gråtfylld ord trots att det gått över två år. Jag älskar dig..
Tider som jag frukar aldrig kommer tillbaka, jag får helt enkelt leva på minnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback