baka en liten kaka

Fullt upp ikväll somsagt.
Jag är helt slut i hela kroppen just nu, skulle ha varit i säng för länge sedan! Jag är inte alls skapt för att stiga upp vid sex varje morgon. Nej, min art lämnar inte sängen förens tio eller då de verkligen måste gå upp. Men är det nogon som accepterar detta? Nejdå! Här ska vi vara hurtiga från tidig morgon till kvällning. Skola, fritid, plugga sova. Ska man inte göra mera?

Jag måste gå upp ännu tidigare imorgon. Tarja den knasbollen har farit iväg på kryssning så här står jag med hästarna och morgonutsläpp. Ännu en sak emot min natur. Att kliva upp tiiidigt på helgmornar, kasta sig på en cykel och r ö r a på sig, katastrofalt! Men jag slipper cykla imorgon (ni kommer ihåg att jag vägrar cykla härifrån va?).
Så halv sju hade jag beräknat vara i stallet för att sedan ta mig till stationen och vänta på bussen. Skillat!

Moder och jag bakade ikväll också. Lussebullar.
Fick massor, tre hela plåtar. Ställde för att svalna och moder riggade upp skåp, luckor och saker för just så att hunden inte skulle komma åt att sno. Nyss ropade Karlsson att vi har en bulltjyv. Och nog har hunden ätit allt. Två plåtar var 4x4 och en plåt blev 5x4 (alltså runt femtio stycken), kvar fanns det trettio stycken. Moder ska ha med minst tjugofem till skolan imorgon så det blir f e m kvar. Hoppas kräket får ont i magen!

Sängen nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback