maybe i will *

Jag avskyr bussar. Eller egentligen inte men vissa saker.
Som här om dagen. På stiger fyra killar som kommer allt längre och längre bak. En slår sig ner bredvid mig och visst, det är väl ingenting med det. Men när denne sedan somnar och har huvudet långt nere mellan knäna. Dock så kändes det som att hans kropp föll mer och mer åt höger där jag satt. Så då slog det mig, vad gör man om en vilt främmande (snygg) pojke somnar emot ens axel? Lite skrämd hoppades jag att resan till skolan skulle gå snabbt.
Ida, han såg ut som 'skridsko-samuel' fast en äldre version, på pricken! Har han en bror?

Har smakat olika sorters ris idag. Fixat fram bilderna jag tog igår och organiserat mig en aning och snart är det mat. Efter det blir det möte och sedan tror jag att jag klarat av alla uppgifter för dagen.
Hann klart med historian igår. Jag och Ellen redovisade inför hela den främmande historiaklassen. Jag erkänner, jag kollade inte upp ifrån pappret på hela 'föredraget'! Ellen läste i ultrafart så vi ligger nog lika. Men nu är det överstökat och det känns skööönt!

Nästa vecka blir det nog antagligen matteprov så dagarna fram tills detta så blir det plugg till tusen minsann!
Skulle tydligen ha prov på mjöl och ris nästa vecka också, gissa vem som glömmer böckerna?!
Men imorgon så äre Culinaren som gäller. Ska baka smörgåstårta till 150 personer, vi får la se hur det går.
Sedan på lördag äre Culinaren igen, Öppet hus på Ullvi så det blir bara att masa sig upp. Hoppas till tusen att bussen går upp till torget så vi slipper gå ifrån skolan.

Men nu var det mat ja. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback