Hilf Mir Fliegen

Ah, dök upp en Tokio Hotellåt helt plötsligt och fy vilken tillbakablick jag fick. Underbart. :*

Men hur som.
Trötter idag. Pappa kom upp samtidigt som mig och ockuperade toaletten för att duscha. Vilken normal människa duschar på morgonen? *ryser* Men hur som, kom inte in på badrummet förens klockan var strax runt tjugo i. Bråttom bråttom!
Jag var nära på att strypa J och J idag. Seriöst..! Jag förstår inte hur en människa kan vara så himla.. nervpåfrestande.
Stod och fixade med dukarna i godan ro och hon såg hon såg att jag gjorde det, ändå kommer hon fram och påpekar att duken ligger snett. Visst, det kan jag ta, men när sedan människan går fram och börjar dra i samma duk som jag är i full förd att att lägga dit fick mig att vilja ta fram klorna och gräva djupt i hennes ansikte. (:
Jag gick därifrån.
Hela dagen har det varit smågrejer, gör det, gör så och så vidare. Mot slutet så kom hon fram och frågade om jag hade ett visst bord och ja, det hade jag. Hon föreslog att jag skulle ta undan en tallrik eftersom hon hade ätit klart.. Jag sa på att U (läraren) sagt att man helst skulle vänta tills alla ätit upp (om dom är få villsäga) och sedan ta de tomma tallrikarna för att inte stress och förolämpa den som fortfarande åt. Hon hugger emot och när jag går därifrån så går hon fram till bordet och frågar om hon ska ta tallriken som är tom medans den andra fortfarande äter.
Sådana grejer får mig at tvilja strypa folk. Uhh! Ser fram emot att byta grupper..!
Men bortsett från gruppkramraterna så har det varit en helt okej dag. Willy bjöd på en hel del skratt och ptja.. vi var nere i drickakylen två gånger. (aa) HAHA! 

På slutet var det bara K (varmköksläraren) kvar och han sa att när vi var klara fick vi sluta och jäklar villken fart alla fick. Dock så kom slamsugen precis och skulle böka in en himla massa slangar genom fönstret och vidare förbi disken så det blev en aning trångt och svårarbetat. Men vi klara't!
Men när vi fick sluta så tidigt skulle vi hinna med en tidigare buss. Jag klantar mig som vanligt!
Glömde ju nycklarna till skåpet hemma så fick låna reservarna. Sprang ner, låste upp låset, sprang upp och lämna nycklarna. Ner, byta om och stänga samt låsa. Inser att hemnycklarna är kvar i skåpet. Upp, hämta nyckel, ner och fixa. Sedan tar Ellen nycklarna och springer upp. Sedan kutar vi till hötorget, jag tappar min puderdosa som jag tar upp, fortsätter springa och när vi väl är framme så får vi vänta tio minuter på bussen som vi trodde att vi skulle missa. Kuuul!

Nu är jag hemma och det ska bli superduperskönt att få komma ut till stallet. Det är dagar som denna som man verkligen uppskattar lugnet i stallet. Att bara strunta i om man har en ful tröja, hö i håret, osminkad eller om man tar ett par extra minuter på sig att mocka.. Hästarna bryr sig ju inte. (:
Så ska väl kila ut dit strax och sedan blir det soffan för min del..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback