happy.day

Det var Tarja.. Överraskningen var ifrån Tarja och var något jag aldrig kunnat tänka mig!
Vid åtta så fick jag allt masa mig upp ur den sköna sängen. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ta på mig eller vad jag skulle ha med mig. Men sedan så for vi. Mot ridskolan. Det var inte förens jag såg Calle stå framför bilen som jag insåg vad det handlade om. Jag visste att det var tävlingar uppe vid ARS men hade aldrig i det vildaste kunnat tänka mig att det var j a g som skulle sitta upp och rida runt.
Sedan när jag fick gå och byta om så såg jag ett par nya ridbyxor till råga på allt också. Kul! (:
Jag kollade banan och gick sedan för att tampas med hästen. Han var allt annat än slö idag! Fick trava och arbeta ett bra tag innan han lugnade sig något. Hoppade fram lite och det tog ett tag innan både han och jag kommit in i tempot. Jag var påväg av en gång men att hamna i leran var något som stod sist på min lista. Så jag satt kvar må ni tro.
Han studsade och hade sig hela tiden. Kom det grus på 'sockerbitarna' så kickade hanemot dem och så fort en häst kom framför så kråmade han sig, spetsade öronen och blåste upp sig. Han har aldig sett en häst förut!
Och Tarja sa det, han växte minst fem centimeter under hala tävlingen.
Allt som allt gick det hela superbra! Inne i ridhuset så var han väl en aning spänd, och jag med, så det gick lite si och så. Men över alla hinder kom vi och det gick i ett strålande tempo. Om jag bara hade varit med och ridit fram till hindrena de tre första gångerna så skulle det nog ha gått bättre. Men jag är superstolt ändå! Han lyssnade, hoppade, svängde och växlade tempo när jag bad honom om det så det kunde inte ha blivit bättre. Fick en polluxbok trots de fyra felen. Lätt att jag alltid kommer att spara den..!
Calles första tävling och det är jag som fick lyckan att sitta på ryggen. (:
Så, nu är det bara transporten det hänger på sedan så kommer vi nog att tävla massor. Var himla mycket roligare att tävla på sin 'egna' häst än en ridskolekuse.
Så tack till Tarja för allt arbete, Lindha (?) för transport och transportering samt alla andra som hjälpts åt för att genomföra detta, det var verkligen superkul! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback