summer breeze

Åter en dag har passerat, eller en skoldag kan man ju specifisera sig till..

Rekordlång historialektion idag. Sex minuter varade den och bestod av ett upprop och ett meddelande om att de som inte gjort provet skulle stanna kvar. Sen fick vi andra gå. Kul! Jag lärde mig mycket!
Så jag gick och fotograferade mig. Superdåligt blev det! Jag såg ut som en död katt som Ellen uttryckte det.
Men sådant händer allt.
Hade restaurang sedan. Misslyckanden på hög nivå. Jag är inte gjorde för att göra såser helt enkelt..
"Hallå, brinner det eller?" - "Nej, det är Emilia som grillar ost på spisen"
Lunch och inställd engelska. Håltimma efter håltimma.
Matte var nästa lektion på schemat. Genomled en lektion med myntkastning, tungvickande, korsade ögon och skratt. Vi räknar alltid på våra lektioner! Men sen hörrni hände det grejer!
Alex sa att det skulle vara soft om brandlarmet skulle gå igång. Vet ni vad som händer ett par minuter efter? Jorå, larmet går igång. Dock var det ingen som hade speciellt bråttom. Vi gick tillbaka till skåpen, fixade grejer och tog på oss jackorna. Haha! Stod ute i säkert en halvtimma innan vi fick gå in igen.
Läskigaste larmet den skolan har alltså! Jag har aldrig fått panik eller något liknande vid brandövningar med idag så slog hjärtat i hundratjugo ända tills vi kom ut. Jobbigt!

Nejnej, nu ska jag kila och laga lite mat för att sedan ta mig hem till Tarja om en stund.
Styrelsemöte ju. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback